چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اجلاسیه مدیران حوزه های عملیه در قم

حوزه/ مدیران حوزه های استانی بر نقش حمایتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه از مدیریت استانی در مواردی چون راه اندازی سامانه جامع مدیریتی، ایجاد منابع پایدار و... تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مطهری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی امروز در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه  با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد بر رفع مشکلات آموزشی و تدریس در مراکز تخصصی از طریق بکارگیری اساتید سطوح عالی  و استفاده از اساتید مشاوره و راهنما درسطح ۳ و ۴ به وسیله اساتید مدیریت استانی تأکید کرد.

وی با بیان این که بحث آموزش و قرآن باید از طریق معاونت آموزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رشد طلاب در این زمینه باشیم، ادامه داد: این قبیل کارها می تواند اثرات بهتری برای حوزه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری با بیان این که این روزها تبلیغ در فضای مجازی بیشتر مورد توجه است، افزود: این امر زمانی اثر بخش است که فردی خاص این کارها را در مدیریت استانی بر عهده بگیرد.

ساماندهی انجمن های علمی مدیریت استانی

حجت الاسلام والمسملین ابوترابی، مدیر حوزه علمیه استان مازندران نیز با بیان این که این مدیریت تاکنون همکاری خوبی با نهادها و سازمانها و جبهه فرهنگی و کمیته امداد داشته است، گفت: در این رابطه ساماندهی انجمن های علمی، ساختار سازی شوراها در بحث پژوهش، آموزش و دارالقرآن،کمیته وقف هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از کارهای مهم، در ارتباط با آمایش و برنامه ۵ ساله است. گر چه اینکار وقت زیادی گرفت، ولی آماده شد. در کنار این مسئله بحث توسعه رشته ها و توسعه طرح امین در این استان بوده است. در بحث توسعه سعی شده تا ۵۰۰ مدرسه آموزش و پرورش را تحت پوشش قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: اما در مورد مواقف و منابع،  اقداماتی انجام گرفته است.

 مدیر حوزه علمیه استان مازندران اظهار داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته راه اندازی دارالقرآن و شورای آن بوده است.

توسعه رشته ها و حمایت از مدیریت استانی

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، مدیر حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان نیز بر حمایت مدیریت حوزه های علمیه از مدیریت این استان تأکید و اجرای برنامه را مستلزم برنامه های حمایتی و انجام کارهای جهادی دانست.

وی بیان داشت: در این استان کارهای زیادی انجام شد از جمله  این موارد توسعه رشته ها، راه اندازی گروه های علمی تربیتی، راه‌اندازی ۱۲ کمیته جهادی، توسعه امر تبلیغ و حمایت از این گروه ها، پشتیبانی از جشنواره علامه حلی و انجام برنامه حمایتی از زیر ساختهای  مدرسه های علمیه است.

ضرورت راه اندازی سامانه جامع مدیریت

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان نیز بر راه اندازی سامانه جامع مدیریت برای دسترسی مدیریت استانی و تصمیم گیری برای امور و فرایند کارها و برنامه تأکیدکرد و گفت: این امر باعث می شود که بهتر بتوانیم از سامانه بهره ببریم. متأسفانه پیشخوان نتوانسته رضایت لازم را به همراه داشته باشد.

وی بیان داشت: درحال حاضر اطلاعات جامع از طلاب این استان نیست و یا نمی توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. برای همین راه اندازی این سامانه می تواند رفع کننده این مشکل مهم باشد.

حجت الاسلام والمسملین بهرام پور با بیان این که تأکید مدیریت حوزه های علمیه بر راه اندازی مراکز تخصصی و واسپاری برنامه ها و آزمون سطح ۳ و ۴ به مدیریت استانی است، عنوان کرد: در صورتی این موارد عملیاتی خواهد شد که حمایت های لازم هم صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: برای واگذاری برنامه نیازمند راه اندازی پایگاه و قرارگاه فرهنگی هستیم. اگر این کارها صورت نگیرد، قطعا سطح ۳ و ۴ تحت شعاع دیگر برنامه ها قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این که عدم مهارت های مدیریتی و عدم سرمایه گذاری بر روی برخی نیروها مشکل جدی به حوزه وارد کرده، گفت: برای رفع این مشکل لازم است برنامه های بهتری برای کارآمدی این نیروها و اشتغال آنها اجرا شود.

راه اندازی رشته های تخصصی کلام

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی، مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان نیز گفت: از مهمترین فعالیت ها در این استان راه اندازی کمیته جذب و پژوهش، راه اندازی رشته های تخصصی سطح ۳ و ۲ کلام، سطح ۳ شیعه شناسی، برگزاری دوره مقدماتی مشاوره اسلامی و... است.

وی بیان داشت: همه تلاش ها برای اجرای شناسایی طلاب و راه اندازی امر مشاوره تهذیب، طرح کوثر ویژه مبلغین، رزمایش تبلیغ و راه اندازی دارالقرآن و راه اندازی درس اخلاق به صورت برخط، پیگیری و جذب ۱۰۰ نفر سرباز طلبه در آموزش و پرورش، آماده سازی ۷۰ درصد از طرح آمایش، توجه به امر موقوفات و منابع پایدار، احداث گلخانه از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این مرکز بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha