شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  مقیمی حاجی

حوزه/ طرح ارتقای پژوهش با حضور ۳ هزار نفر استاد کار خود را شروع کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان این که در بحث ستادی فعال سازی بحث پژوهش مدیریت استانی فعال شد و الان هم شاهد راه اندازی شورای پژوهش استانی هستیم، گفت: انتظار این است این بخش ها نسبت به گذشته فعال تر شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: برنامه دیگری که در این معاونت صورت گرفت، فعال ساز و نهایی شدن طرح پژوهش سراها، طرح نیازهای پژوهشی در استانها، طرح جامع  جغرافیای دینی و ظرفیتی هر استان و... بوده است.

وی بیان داشت: شناسایی و معرفی پژوهشگران، مسئله دیگر است که مورد توجه این معاونت قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: اگر بخواهیم پژوهش، مورد توجه جدی طلاب قرار گیرد، باید نگاه جدی تری به بحث آموزش و پژوهش داشته باشیم. در این رابطه طرح ارتقا پژوهش با حضور ۳ هزار نفر استاد کار خود را شروع کرده است. انتظار هم این است که این امر با همکاری همه مدیران در مدارس علمیه صورت گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: رتبه بندی پژوهش امر دیگر است که مورد توجه این معاونت قرار گرفته، ولی اجرای آن نیازمند به سامانه جامع است.

وی بیان داشت: شیوه نامه پژوهشی درسی طلاب و دستور العمل تحقق پایان نامه مسئله دیگری است که به مدیریت استانی ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی برگزاری جشنواره مجلات واحدهای آموزشی، گسترش کانون های علمی با فعال بودن ۶۰۰ کانون در مدیریت استانی و توسعه این کانون ها و انجمن های علمی از سوی مدیران استانی، توجه به امر کتابخانه و آماده سازی کتابچه آیین نامه پژوهش را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha