پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید رستم نژاد از سامانه خبری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان این که واگذاری امور به استان ها آسیب شناسی می شود گفت: هم اکنون در ۱۶ حوزه دانشی ۴۰۰ رشته و گرایش داریم که ۲۲ استان این رشته ها را برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در سال های گذشته چند مصوبه در حوزه، اجرا شد که از جمله آن اجرای سطح ۲ و ۳ بود، یعنی  سطح دو شامل پایه۷ و ۸ و سطح ۳ هم پایه ۹ و ۱۰ می باشد، این امر باید مورد توجه مدیران استانی باشد، چرا که در بسیاری از جاها از جمله جذب اساتید، ارزیابی و برگزاری امتحانات شفاهی تأثیر دارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: از دیگر مصوبه ها بحث درختواره دانشی است که نقشه علمی آن به تصویب رسیده و در صدد اجرای آن هستیم. الان هم در  ۱۶ حوزه دانشی ۴۰۰ رشته و گرایش داریم که۲۲ استان این رشته ها را برخوردار هستند. اکنون نیز ۱۲۷ عنوان در ۲۲ استان از رشته ها و گرایش ها درحال اجرا است.

وی افزود: تاکنون تغییر اساسی رشته ها و گرایش ها از مسیر مرکزیت تخصصی در قم مانند تفسیر و کلام ....؛ انجام می شد، در رویکرد جدید این هدایت از طریق سامانه متمرکز تعریف و صورت می گیرد. در این رابطه به همه مراکز، دسترسی سامانه ای هم داده می شود که از جمله آن ثبت حضور و غیاب و امتحانات است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت:  از جمله واسپاری ها  آزمون شفاهی بود که اتفاق افتاد. در این رابطه ۸ استان از سطح ۱ تا ۳ همه امتحانات شفاهی را برگزار می کنند. در این مورد ۴ ممتحن وظیفه این کار را برعهده دارند.

وی با بیان این که ۱۲ استان دیگر آزمون سطح ۱ و ۲ به آنها واگذار شده و الباقی استانها در ارتباط با سطح ۳ می باشد، ادامه داد: این نشان می دهد هنوز همه کارها به درستی صورت نگرفته است و این معاونت کار زیادی در این رابطه دارد.  ۲۸۷ ممتحن برای برگزاری امتحانات شفاهی برای مدیریت استانی و همراه با قم معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان این که مسئله دیگر واسپاری، آزمون استادی بود که از زمان واگذاری این تصمیم در سال ۹۸اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: قدم دیگری که باید انجام بگیرند، معرفی اساتید مشاور و راهنما در مدیریت استانی است. تا الان این کار از قم صورت گرفته و در برنامه جدید به دنبال ابلاغ این امر هستیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: در کنار همه این اتفاقات توزیع رشته ها و گرایشات در مدیریت استانها مسئله دیگری است. نقشه آن نهایی شد و باید همه کمک کنند این اتفاق هم رقم بخورد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر در بحث واسپاری آزمون در سطح ۴ است. کار مطالعاتی این هم آغاز شده است که در ابتدای راه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان داشت: محور سوم در مورد آسیب شناسی واسپاری است. باید توجه داشته باشیم که از روز اول که بحث واسپاری شروع شده همه دو ساله بوده است. در این رابطه آسیب هایی جدی  از جمله ناهماهنگی  و ناهمخوانی در ورود اطلاعات طلاب و دومی بروز ناهماهنگی اطلاعات در بحث تکریم اساتید است، که باید آنها را رفع کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    به معاون محترم آموزش پیشنهاد میکنم عدم واگذاری امور به استان ها را هم آسیب شناسی کنند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    ممکن است طلبه در امر تحصیل ضعیف باشد ولی در امور اجرایی یا تبلیغی با... قوت داشته باشد اینها را شناسایی کنید و به کار مشغولشان کنید...
  • طلبه IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    باسلام لطفادر صورت امکان برای طلابی که دروس کتبی وشفاهی سطح 3 را درقم تکمیل نموده و وبرای پایان نامه به مشکل برخورده اند وحال در شهرستان ها هستند وبااین مخارج سنگین امکان حضور در قم را ندارند از اساتید مورد تایید همان استان در پایان نامه ومشاور و... استفاده شود تا این مشکل طلاب حل شود