چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ باید به سمتی حرکت کنیم که همه برنامه ها، نظامات و امور حوزوی در خدمت تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری  مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، بر اهمیت تعلیم و تربیت و اجرای آن در مدیریت استانی و مدارس علمیه تأکید و این امر را اقدام مهم و از مأموریت های مهم معاونت تهذیب و امور تربیتی عنوان کرد.

معاون تهذیب و امور تربیتی حوزه های علمیه افزود: باید به  سمتی حرکت کنیم که همه برنامه ها، نظامات و امور حوزوی در خدمت تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: مسئله بعدی تأکید بر شوراهای تهذیب و تربیت در مدیریت استانی است. مدارس موظف به اجرای آن هستند. این شورا به عنوان ساختار در مدارس علمیه به حساب می آید و باید براساس این ساختار برنامه دیگر فعال شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیان داشت: احیای سنت استاد محوری و شاگرد محوری و تأکید بر توجه و ارتباط بیشتر اساتید به طلاب و توجه و ارتباط مدیران با مباحث تربیتی و اجرای جهاد تربیتی در مدارس از دیگر برنامه های این معاونت است.

معاون تهذیب و امور تربیتی حوزه های علمیه بر استفاده از تجربیات موفق در حوزه، پیگیری طرح های معرفتی مانند طرح ولایت با حضور ۲۱ نفر، طرح مطالعه اندیشه فکری رهبر انقلاب و .... و پیگیری راه اندازی دارالقرآن در مدیریت استانی، راه اندازی مراکز مشاوره و دانش افزایی، هم اندیشی اساتید اخلاق و معنویت تأکید و این مراحل برای رشد حوزه و طلاب را ضروری دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha