پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 941688
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
تصاویر/ اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه

حوزه/ مدیران استانی در اجلاسیه مدیران، بر تقویت سامانه پذیرش، توجه به زیر ساخت های حوزه در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری، رفع موانع سند چشم انداز برای رشد حوزه های علمیه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد بر اهمیت توجه و حمایت و رسیدگی به مدارس علمیه   در این استان برای حضور قوی تر طلاب و مبلغین ضروری دانست.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان این که مرجعیت و امامت در شهری می بایست بر عهده امامان آن شهر باشد، افزود: باید سعی کرد این کارها به درستی انجام شود تا جلوی اتفاقات بعدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کرسی درس الفائق و درس خارج برقرار شده و در ادامه همین، برنامه ۵ساله این استان هم نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار همچنین بر افزایش مدارس امین به یکهزار و ۵۰۰ مدرسه و توجه به مدارس معارف اسلامی، اهتمام به امر پژوهش و راه اندازی پژوهش سرا در مدیریت استانی، اهتمام به فضای مجازی و راه اندازی قرارگاه فضای مجازی در مدیریت استانی اشاره کرد و این امور را برای رشد تبلیغ و تولید علم ضروری دانست.

ضرورت برگزاری دوره های فرق و ادیان در مدیریت استانی

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه ایلام نیز گفت: برگزاری دوره های فرق و ادیان، استفاده از مباحث اخلاقی به صورت مجازی، برگزاری رزمایش تهذیب، ارائه مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، راه اندازی ۸ گروه تبلیغ جهادی، برگزاری مسابقه بالینی، توجه به امر تبلیغ برای جذب جوانان به حوزه، توجه به امر معیشت طلاب از جمله این فعالیت ها بوده است.

موانع سند چالش چشم انداز

حجت الاسلام والمسلمین انصاری، مدیر حوزه علمیه گیلان نیز، نبود رشته های تخصصی و مشاوره، عدم تأمین کادر مجرب، کمبود فضای آموزشی، فرسوده بودن ساختمان آموزشی، و... از جمله موانع سند چشم انداز  حوزه عنوان کرد.

تدوین برنامه ۵ ساله مدیریت استانی یزد

حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه یزد نیز گفت: در اواخر سال ۹۷ برنامه ۵ ساله این استان تدوین شد و همین امر برکات خوبی چون پیگیری پایان نامه ها، راه اندازی تخصصی رشته ها، راه اندازی ۲۶ کارگروه علمی، برگزاری دوره های دانش افزایی مانند منطق، فقه، تربیت محقق و پژوهشگر با حضور ۲۵ نفر، بستر سازی برای پژوهشگاه، راه اندازی ۱۰انجمن علمی مانند فقه، حقوق، ادبیات و...، برگزاری کارگاه های مهارت افزایی در امر پژوهش برای اساتید به همراه داشته است.

وی بیان داشت: در این مدت انواع طرح هم برای اداره بهتر مدارس علمیه هم به اجرا در آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس بیان داشت: در حال حاضر مدارس امین این استان به ۵۰۰ مدرسه افزایش پیدا کرده است و در همین رابطه واحد رسانه و فضای مجازی هم راه اندازی شده است.

سامانه پذیرش تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران نیز گفت: اجلاسیه گذشته ۲۶ مصوبه داشت، که تقسیم و کار تخصصی روی آن در حال صورت گرفتن است.

وی بیان داشت: برنامه ۵ ساله این استان هم تدوین و آماده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که روند دسترسی به سامانه پذیرش کند و با مشکلات جدی مواجه هستیم، گفت: علی رغم این که در مدیریت استان کار پذیرش زودتر آغاز شده، ولی در عمل به دلیل دسترسی نداشتن به سامانه پذیرش کارها به سختی پیش رفته است.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که بحث کرونا به آموزش و تهذیب طلاب و مدارس علمیه ضربه جدی وارد کرده، گفت: در این رابطه باید کارهای جدی تری صورت می گرفت تا مدارس علمیه تهران از نظر آموزش و تهذیب دچار خسارت نمی شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha