شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: باید هر چه زودتر کارگروهی جهت عمق‌بخشی و خارج کردن قرآن کریم از مهجوریت تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ»، اظهارداشت: تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به روی ما باز است، اما همچنان قرآن کریم مهجور بوده و برخی به‌جای عمق‌بخشی و تدبر در قرآن کریم، باکمال تأسف به دنبال مسائل دیگری هستند.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی فهم قرآن کریم است بیان داشت: باید هرچه زودتر کارگروهی جهت عمق‌بخشی و خارج کردن قرآن کریم از مهجوریت تشکیل شود و هرکسی در این زمینه سهمی بر عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در ادامه گفت: این شورا باید بتواند در حد توان قرآن را از مقدار کنونی که در دسترس دیگران است ترقی و از مهجوریت خارج کند؛ همچنین سهم هرکدام از اعضای این کارگروه باید مشخص و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

امام‌جمعه اهواز، با اشاره به‌ ضرورت برنامه‌ریزی برای ماه مبارک رمضان، ادامه داد: این ماه، ماه قرآن کریم است؛ لذا باید کارگروهی تشکیل و محتوای متناسب با ماه مبارک رمضان برای دستگاه‌های گوناگون آماده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد در پایان گفت: به حول و قوه الهی این کارگروه، برنامه‌ریزی کند تا در ماه مبارک رمضان استفاده حداکثری صورت گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha