جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عبدالله جبری

حوزه/ شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش الامة لبنان با حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش الامة لبنان با حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، حاضران ضمن ارج نهادن به تلاش‌های مجمع تقریب در سراسر جهان برای تحکیم وحدت اسلامی، بیان کردند که فصول مشترکی که میان مذاهب مختلف امت اسلامی وجود دارد موارد تفرقه آمیز را از بین می‌برد. مجمع تقریب نیز در این راه، مسیری وحدت‌گرا در پیش گرفته است.

در این دیدار، همچنین بر اهمیت نقش علم‌آموزی در پیشرفت امت اسلامی و ضرورت نشر و گسترش آن برای مبارزه با جهل و نادانی و افزایش آشنایی با علوم مختلف جهت آگاهی نسل آینده و ساخت تمدن انسانی تاکید شد.

لزوم یکسان‌سازی همه تلاش‌ها و توان امت اسلامی برای دفاع از حقوق قانونی خود، مقابله با چالش‌ها در سطوح مختلف به ویژه فلسطین و دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقدسات اسلامی قدس که نخستین قبله مسلمانان جهان و محل معراج رسول اکرم (ص) است، از دیگر موضوعات مورد تاکید حاضران در این دیدار بود.

آنان همچنین تاکید کردند که فلسطین قطب‌نمای امت اسلامی و مرکز آمال مسلمانان خواهد ماند و باید همه تلاش‌ها برای حمایت از مقاومت ملت فلسطین و مقابله با شهرک سازی رژیم صهیونیستی که از سوی امپریالیسم جهانی حمایت می‌شود، انجام گیرد.

حاضران در این دیدار، ضمن آرزوی تقویت نقش فرهنگ مقاومت در لبنان که به لطف مجاهدان لبنانی به پیروزی‌های بسیاری دست یافته‌اند، بر ضرورت بسیج کلیه نیروهای امت اسلامی برای مقابله با تروریسم تکفیری که چهره اسلام راستین را تخریب می‌کند تاکید کردند. چرا که این تروریسم ساخته و پرداخته غرب استعمارگر و صهیونیسم است و هدف آن ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و ادامه غارت و چپاول اموال آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha