پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / رونمایی از کتاب تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ رئیس هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی به منظور توسعه ارزش های انقلابی در دهه های آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی دوشنبه شب در نشست مجازی رونمایی از کتاب «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد گفت: تفکرات ناب و رویکردهای ناب از مجرای همین بحث ها می گذرد. اما نکته بسیار مهم دراینجا بحث سبک زندگی است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و مساله سبک زندگی افزود: البته مقام معظم رهبری به شکل مستقیم  وارد این بحث نشدند و دریک پاراگراف به آن اشاره کردند و گفتند که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان های غیر قابل جبران اخلاقی و دینی سیاسی به کشور ما زده است.

رئیس هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی یادآورشد: تحول از مبدا بینشی شروع می شود ولی در بستر اجتماعی از عمل است که گفتمان و تفکر شکل می گیرد و این سبک زندگی است که تحولات اجتماعی را شکل می دهد. باید موضوع سبک زندگی را بر اساس بینش انقلابی طراحی و ساده سازی کرده و به جامعه منتقل کنیم. جامعه از منش ها و عمل ها و رفتارها است که قالب های ذهنی و فکری خود را می یابد که متاسفانه در این زمینه مورد تاثیر روش های غربی هستیم.

وی گفت: همانطور که آیت الله فاضل لنکرانی نیز در این نشست به درستی فرمودند، جایگاه این بحث ها  در حوزه های علمیه است ونگرانی جدی داریم از اینکه غلبه سبک زندگی غربی در گستره سرزمینی ما هرروز گسترش و تعمیق می یابد و روی گرایش ها و تفکرات جامعه ما سایه می اندازد و زیرساخت ذهنی جامعه را ما تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ضمن تقدیر از ابتکار برگزاری کرسی های آزاداندیشی که به صورت مستمر و متوالی در موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه انقلابی از سوی دانشگاه طلوع مهر در تبیین اندیشه های  مقام معظم رهبری برگزار می شود گفت؛ پیشنهاد می کنم با توجه به جایگاه علمی دانشگاه  طلوع مهر وشخصیت علمی  حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهاجرنیا، موضوع سبک زندگی در دستور کار کرسی های آزاد اندیشی مجمع هماهنگی  پیروان امام ورهبری استان قم قرار گیرد تا با مطالعات  وپژوهش های میدانی پاسخگوی نیازهای نسل جوان انقلاب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha