پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 956010
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
تظاهرات اردن و لبنان برای قدس

حوزه/ مردم اردن و جنوب لبنان برای اعلام همبستگی و حمایت از قدس و اهالی آن تظاهرات کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "تجمع جوانان برای یاری قدس" در اردن در همبستگی با قدس و اهالی آن تظاهرات کرد.

این تظاهرات که در شهر عمّان پایتخت اردن برگزار شد، در واکنش به استمرار تجاوز های اسرائیل علیه شهر قدس بود و شرکت کنندگان در تظاهرات تأکید کردند که هدف والای اردنی ها، بیرون راندن اشغالگران از طریق حمایت از تمامی انواع مقاومت است.

همچنین ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن پیشتر حملات نژاد پرستانه اسرائیل به شهر قدس اشغالی را محکوم کرده و افزود: باید برای حمایت از اهالی قدس در برابر تجاوز ها و اقدامات نژادپرستانه، اقدام بین المللی کارآمد انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون بین المللی مسئولیت توقف تجاوز ها بر عهده مقامات رژیم است، تأکید کرد: قدس خطر قرمز است و تعرض به آن، بازی با آتش محسوب می شود.

برگزاری تظاهرات در جنوب لبنان

همچنین تظاهرات گسترده ای از سوی اهالی اردوگاه شهر صور و با حضور رهبران گروه های فلسطینی و کیمته های مردمی در جنوب لبنان برگزار شد.

تظاهرات کنندگان که متشکل از مردان، زنان و کودکان بودند در کوچه های اردوگاه حرکت کردند و با به دست گرفتن پرچم فلسطین، فریاد زدند "ای انتفاضه شدت بگیر".

از سوی دیگر نیرو های رژیم اسرائیل به تجمع فلسطینی ها در میدان "باب العامود" هجوم برده و آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

علی رغم تجاوز هی اسرائیلی، اهالی قدس در مسجد الاقصی حضور یافتند و علیه اشغالگران شعار سر دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha