جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افغانستان

مدارس علمیه خواهران استان بوشهر جنایت حمله تروریستی به مدرسه سدالشهدا(ع) کابل را محکوم و با مردم افغانستان ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، مدارس علمیه خواهران استان بوشهر در پی حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا(ع) کابل، تصریح کردند: حمله تروریستی دست پرورده‌های آمریکا و وهابیت خبیث به مدرسه دخترانه سیدالشهدا علیه السلام در کابل و به شهادت رساندن آن عزیزان در این حادثه تلخ، موجب تأسف و تأثر ملت بزرگ ایران شده است.

بیانیه مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر:

کسی که مؤمن مسلمانی را عمداً بکشد سزایش جهنمی است که همیشه در آن خواهد بود و خشم و غضب پروردگار بر علیه اوست و خدا او را لعنت می‌‏کند و برای او عذابی عظیم فراهم می‏‌کند.

حمله تروریستی به مدرسه دخترانه سیدالشهدا شیعیان در قلب کابل که روز شنبه ۱۸ اردیبهشت هنگام تعطیلی مدرسه رخ داد و باعث کشته شدن و زخمی شدن حدود دویست نفر دختران بی‌گناه و روزه دار گردید، دل‌های بیدار در سراسر جهان را به در آورد. این حادثه که نشان از مظلومیت شیعیان افغانستان دارد یک بار دیگر خوی وحشی گری جنایتکاران داعش را پیش از پیش آشکار کرد و سکوت حقوق بشر و سازمان ملل در قبال این حادثه نشان داد که که چقدر این سازمان منفعل و مرده می‌باشد.

مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر ضمن محکوم کردن این فاجعه و تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدا و ملت افغانستان و آرزوی بهبودی بیماران، به دولت افغانستان پیشنهاد می‌کند از سبک مرد میدان سردار حاج قاسم سلیمانی در برخورد با داعشی ها الگو گرفته و با تشکیل بسیج مردمی بدون اتکال به قدرت‌های بیگانه که خود داعش پرور هستند، امنیت مردم مظلوم افغانستان را تامین نماید.

از خداوند می خواهیم به حرمت قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام، شر دشمنان را به خودشان برگرداند و در عذاب الهی گرفتارشان نماید.»

بیانیه مدرسه علمیه حضرت ام البنین سلام الله علیها دلوار:

بسمه تعالی 

واللهُ لا یُحِبُ الظالمین

ظلم به مظلوم یکی از منفورترین کارهایی است که یک انسان می تواند انجام بدهد وهرگز بخشیده نخواهد شد.وهر کس در مقابل ظلمی که می بیند هیچ واکنشی نشان ندهد در واقع مانند همان ظالمی است که ظلم انجام‌داده و در مقابل خداوند مسئول است .ما هم به نوبه ی خودمان شهادت دختران وشهدای بی گناه افغانستانی را خدمت مردم مسلمان افغانستان تسلیت عرض نموده وانزجار خود را بر علیه عاملین ترور اعلام می نماییم.

بیانیه مدرسه علمیه ریحانه النبی سلام الله علیها اهرم:

حمله تروریستی دست پرورده‌های آمریکا و وهابیت خبیث به مدرسه دخترانه سیدالشهدا علیه السلام در کابل و به شهادت رساندن آن عزیزان در این حادثه تلخ، موجب تأسف و تأثر ملت بزرگ ایران شده است.

امروزه تروریسم تهدیدی بزرگ علیه امنیت و صلح در جهان و بر هم زننده نظم جهانی است که پهنه وسیعی از دنیا به ویژه کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، عراق و افغانستان را در برگرفته است و متاسفانه با اندوه فراوان شاهد جنایات تروریستی هستیم که نتیجه آن، خسارت عظیم جان شریف انسان ها و ایجاد نا امنی در این کشورها شده است.

وقوع این حادثه تروریستی در ماه مبارک رمضان، یک اقدام غیر انسانی و غیر اسلامی افراد فرقه گرا و افراطی است که با خیال واهی خویش، رویش جوانه های علمی را در کشورهای اسلامی متوقف می سازند که این بار نیز با زیر پا گذاشتن مرزهای عدالت و انسانیت، مشی جاهلانه خویش را آشکار تر ساختند.

اینجانب این اقدام تروریستی را محکوم نموده و مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت شریف افغانستان و خانواده‌های داغدار این حادثه تلخ به ویژه جامعه دانش آموزی کابل اعلام نموده و انزجار خود را از حضور ظالمانه و خباثت بار تروریست‌های فرقه گرا در منطقه اعلام می‌دارم و امید است با حمایت و همکاری تمام جوامع اسلامی شاهد از بین رفتن این غده‌های چرکین تروریستی در کل دنیا باشیم.»

بیانیه مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها خورموج:

در حمایت مردم مظلوم افغانستان در پی جنایت هولناکی که در روز شنبه ۲۵ ماه مبارک رمضان  سبب شد که عده زیادی از دختران دانش آموز مدرسه سیدالشهدا  شهر کابل به خاک و خون کشیده شوند و سر انجام به  شهادت ده ها تن و زخمی شدن شمار زیادی از فرزندان کابل ختم گردد،مصیبتی که جانسوز است و قلوب هرانسان آزاده را سرشار از غم و محنت می کند .

اگرچه سالهاست که غیر نظامیان بی پناه کشور افغانستان هر از گاهی یک بار مورد حملات وحشیانه گروه های افراطی و سنگ دل واقع می شود اما این جنایت در نوع خود می توان گفت کم نظیر و با توجه به گروه هدف از جهاتی درد آور باشد.
کادر،اساتیدوطلاب وطلاب مدرسه علمیه خواهران  شهرستان دشتی این  جنایت جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان و به ویژه خانواده های داغدار  تسلیت عرض نموده و ضمن محکوم کردن این جنایت وحشی گرایانه از خداوند منان صبر و شکیبایی برای خانواده هایشان و شفای عاجل را برای مجروحین و آسیب دیدگان مسألت می نماییم.

بیانیه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها گناوه:

در طول تاریخ بارها و بارها دانشگاه و مدارس مورد تعرض و تفکراتی که توان ایستادگی در برابر آگاهی را نداشتند قرار گرفته است،حمله وحشتناک در دشت برچی کابل یک عمل شنیع ترورسیم است؛

افغانستان امروز در غم دخترکانی است که با آرزوی فردای بہتر و آینده ی روشن راهی مدرسه شده بودند و تروریست های بزدل و خدا ناباور با حملہ بہ کودکان و دانش آموزان بی گناه و مظلوم نشان دادند به هیچ آیین و اصولی پایبند نیستند.
ایران در جنگ علیه تروریسم در کنار مردم نجیب افغانستان قرار دارد.
مدرسہ علمیه الزهرا سلام الله علیها گناوه ضمن تسلیت به خانواده های آن شہدا و آرزوی سلامتی برای مجروحان حمله ی جنایت کارانه و تروریستی بہ مدرسہ ی دخترانہ که موجب شهادت و زخمی شدن شماری از دانش آموزان گردیده را به شدت محکوم میکند و مراتب همدردی و همبستگی کامل خود را با دولت و مردم افغانستان اعلام میدارد...

بیانیه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها کنگان:

حمله تروریستی دست پرورده‌های آمریکا و اسرائیل  به مدرسه سید الشهدا دخترانه کابل  و به شهادت رساندن دهها تن از دختران این مدرسه؛ موجب تاسف و تاثر ملت شریف ایران گردید.

 مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کنگان در بیانیه ایی این حادثه عظیم و به شهادت رساندن دختران مدرسه سیدالشهداء را به ملت افغانستان تسلیت عرض نموده و و همدردی خود را با مردم افغانستان به ویژه پدران و مادران آن دختران ابراز نموده است و انزجار خود را تروریست های خبیثانه داعش در منطقه اعلام می دارد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha