شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طیبه غفاری

حوزه/ مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که مردم با حضور در انتخابات می توانند در امور کشور دخالت آگاهانه و همه جانبه داشته باشند گفت: انتخابات یکی از جلوه های بارز مشارکت سیاسی افراد جامعه از جمله جامعه زنان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم طیبه غفاری با بیان این که انتخابات یکی از جلوه های بارز مشارکت سیاسی افراد جامعه از جمله جامعه زنان است، اظهار داشت: انتخابات صحنه‌ای از حضور مردم است.

وی افزود: مردم با حضور در انتخابات می توانند در امور کشور دخالت آگاهانه و همه جانبه داشته باشند و ضمن تأثیرگذاری در فرآیندهای تصمیم گیری، سرنوشت خود را تعیین کنند.

مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) فرصت تازه ای در اختیار زنان ایرانی قرار داد تا مشارکتی گسترده در امور مهم و سرنوشت ساز کشور داشته باشند، ادامه داد: زنان به واسطه آنکه رکن  برجسته و ویژه ای در خانواده دارند، می توانند نقش مطلوبی در این زمینه ایفا کنند، همچنان که در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش های مهمی را در همه عرصه ها بر عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر همراهی، همکاری و مشارکت زنان قبل و بعد از انقلاب اسلامی نبود، قطعا موفقیت ها و پیروزی‌هایی که تاکنون به دست آمده محقق نمی گردید.

حضور و مشارکت مردم در ابعاد اجتماعی و سیاسی عامل مهم در توسعه و پیشرفت

خانم غفاری با تأکید بر این که حضور و مشارکت مردم در ابعاد اجتماعی و سیاسی به عنوان یک عامل مهم در توسعه و پیشرفت به حساب می آید، گفت: انتخابات یکی از صحنه های این حضور است و مشارکت در انتخابات در واقع یک وظیفه سیاسی، دینی و همگانی است که کلیه اقشار جامعه اعم از مردان و زنان را شامل می شود و در این میان مشارکت نیمی از جمعیت جامعه که تأثیرگذار بر نیم دیگر هستند، نیز حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اگر زنان به انقلاب نپیوسته بودند، انقلاب پیروز نمی شد، جوانان برای پیوستن به صفوف انقلاب از خانه ها بیرون نمی آمدند، مادرشان نمی گذاشتند یا حداقل آنها ر ا تشویق نمی کردند، اگر زنان دل در گروه انقلاب نداشتند مردان این طور آزادانه در صفوف انقلاب جانفشانی نمی کردند؛ نقش زنان در انقلاب هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم یک نقش برجسته و مجموعا نقش اول است.

زنان در همه عرصه ها از جمله انتخابات توانسته اند به خوبی ایفای نقش کنند

مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: زنان در همه عرصه ها از جمله همه ادوار انتخابات توانسته اند به خوبی ایفای نقش کنند و در این دوره از انتخابات نیز امیدواریم همین گونه باشد.

وی با اشاره به مطالبات و دغدغه های جامعه زنان، افزود: یکی از مباحثی که اخیرا و به خصوص در دهه های اخیر توسط جامعه زنان مورد  بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد بحث مطالبات این قشر در نقش هایی است که در عرصه های سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی خانوادگی بر عهده دارند و مطالبات در همه گروه های زنان اعم از  دانشگاهی، حوزوی، زنان شاغل و حتی زنان خانه دار مطرح است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس جمهور آینده یکی از برنامه های اصلی و اساسی خود را به حوزه زنان اختصاص دهد

خانم غفاری ادامه داد: انتظار است فردی که بر کرسی ریاست جمهوری قرار می گیرد یکی از برنامه های اصلی و اساسی خود را به حوزه زنان اختصاص دهد و به همه ابعاد این مسئله چه از نظر مطالعاتی و چه از نظر برنامه ریزی و اجرا بپردازند تا مطالبات جامعه زنان از مسیری که امام و رهبری معظم برای زنان مسلمان ترسیم کردند به انحراف نرود و زنان جامعه بتوانند در همه کارویژه هایی که بر عهده دارند در جهت رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی طی مسیر کنند و در این سیر، خانواده و جامعه خود را نیز به سرمنزل سعادت و آرامش رهنمون باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha