جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 964601
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰
صفحه مجازی محمدعلی آهنگران

حوزه/ بدون اغراق او در هر دو انتخاباتی که شرکت کرد رفتاری مبتنی بر اخلاق و تقوا از خود به نمایش گذاشت و این نقطه روشن کارنامه انتخاباتی اوست. او در روز ثبت نام ساده و صمیمی و بی‌آلایش آمد. در تبلیغات انتخاباتی حرف‌هایش را صریح و روشن و قاطع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

برابر اعلام نتایج شمارش آرای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور تاریخ ایران است. من به عنوان یک‌تحلیلگر سیاسی که تجربه انتخابات گوناگون گذشته را در خاطر داشتم و با رصد نظرسنجی‌ها و تحقیقات میدانی و تحلیل سازمان رأی ستادها سید ابراهیم رئیسی را پیروز قاطع انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانستم و دلایل روشنی برای این نظر داشتم:

۱- بدون اغراق او در هر دو انتخاباتی که شرکت کرد رفتاری مبتنی بر اخلاق و تقوا از خود به نمایش گذاشت و این نقطه روشن کارنامه انتخاباتی اوست. او در روز ثبت نام ساده و صمیمی و بی‌آلایش آمد. در تبلیغات انتخاباتی حرف‌هایش را صریح و روشن و قاطع گفت و در مناظرات آرامش و طمأنینه داشت و سیادت و روحانیت او برای طبقه سنتی/مذهبی/انقلابی جامعه اطمینان ایجاد کرد.

۲- رئیسی بیش از سه سال به عنوان رئیس قوه قضاییه در صدر اخبار رسانه ها بود و مردم با گفتار و رفتار او آشنا شده بودند.

۳- آمدن یا نیامدن رئیسی به عرصه انتخابات تمامی جناح‌های سیاسی کشور از اصولگرا و اصلاح طلب را چند ماه به خود مشغول داشته بود. در نتیجه محور تمامی بحث‌های سیاسی بهار ۱۴۰۰ آمدن یا نیامدن سید ابراهیم رئیسی به صحنه انتخابات بود و همین امر نشانی از هوشمندی سیاسی او داشت.

۴- با نارضایتی نسبی مردم از دولت دوم روحانی و ناکامی‌های مردم در بسیاری امور رئیسی توانست برای هشدارها و انذارهایش در سال ۹۶ شاهد مثال واقعی بیاورد و در این دوره رقیب را بخاطر عمل نکردن به وعده‌ها و ناکارآمدی‌ها آشکارا به چالش بکشد.

۵- او در زمینه شعار محوری‌اش یعنی مبارزه با فساد کارنامه‌ای روشن دارد و جامعه شیرینی عملکرد او در مبارزه با فساد را تا حدود محسوسی چشیده است و رای دهندگان توانستند به او اعتماد کنند و رای خود را به نام او به صندوق بریزند.

۶- بهم ریختگی و انشقاق در صفوف اصلاح‌طلبان که بخش عمده‌ای از آن ناشی از رد صلاحیت گسترده شورای نگهبان بود و همچنین فقدان کاریزما، هویت و گفتمان مشخص سیاسی برای رقبای ایشان و اینکه نتوانستند قطب مؤثری را مقابل او ایجاد کنند آنها حتی نتوانستند در جریان سیاسی متبوعشان پیرامون خود اجماع ایجاد کنند موجب شد تا مردم احساس کنند تنها کسی که می‌تواند دولتی مقتدر و قوی شکل دهد، حمایت حاکمیت را دارا باشد، گرفتار کارشکنی ها نشود و بتواند دولتی منسجم و یکپارچه تشکیل دهد سید ابراهیم رئیسی است.

به جناب آقای رئیسی و همه حامیان ایشان تبریک می‌گویم و از خدای بزرگ برای ایشان توفیق خدمت آرزو می‌کنم.

پیرامون چالش‌های پیش روی دولت منتخب بیشتر خواهم نوشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha