شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

حوزه/ برخی از ائمه جمعه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تقدیر از حضور حماسی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تاکید کردند و خواستار حمایت احاد ملت با دولت منتخب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، پس از انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خبرگزاری حوزه با راه اندازی پویش ملی «صریح و بی‌پرده با سید ابراهیم...» اقدام به جمع آوری نظرات و دیدگاه های طلاب نسبت به دولت منتخب و رئیس جمهور منتخب کرده است.

در این راستا برخی از ائمه جمعه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تقدیر از حضور حماسی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تاکید کردند و خواستار حمایت احاد ملت با دولت منتخب شدند.

رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت اعتماد عمومی، دو اولویت اصلی دولت منتخب است

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه کبودراهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات روز ۲۸خرداد، اظهار داشت: با وجود برخی مشکلات، همچون گرانی، تورم و دروغ برخی از مسئولان که با آن روبرو بودیم، این انتظار وجود نداشت که مردم این چنین پای کار باشند و حماسه دیگری را خلق کنند.

وی با بیان اینکه تحریم انتخابات و دعوت مردم به عدم مشارکت در انتخابات از ماه‌های قبل در دستور کار دشمنان قرار گرفته بود، یادآور شد: با وجود آنکه تنها سه کشور فارسی زبان در دنیا وجود دارد، اما شاهد بودیم که ۲۰۰ شبکه در مورد انتخابات ایران صحبت می‌کردند و با تاکید بر عدم حضور مردم در پای صندوق رای، ضربه زدن به انقلاب را هدف قرار داده بودند.

امام جمعه کبودراهنگ افزود: ملت ایران با حضور حماسی خود این کار را به ثمر نشاندند و وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دادند و لذا از این به بعد وظیفه دولت و دولتمردان است که به درد مردم و مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دغدغه اصلی مردم بحث معیشت و امنیت سرمایه است، گفت: دولت منتخب لازم است تا با انجام اقداماتی مثبت، زمینه ساز ایجاد اعتماد مردم نسبت به دولت شوند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه متاسفانه با اقدامات دولت فعلی مردم از دولت گریزانند، مطرح کرد: اتفاقاتی که در ارز ۴۲۰۰ تومانی و بورس رخ داد، باعث شد تا مردم دولت را به عنوان یک دکور بشناسند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای رسیدن به اهداف خود نیازمند سرمایه اجتماعی است، یادآور شد: وظیفه دولت در برابر بزرگواری مردم، جلب اعتماد آنها است، چرا که تا مردم دست دولت‌ها را نگیرند، دولت‌ها به اهداف خود دست پیدا نخواهند کرد.

امام جمعه کبودراهنگ رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت اعتماد عمومی را دو اولویت اصلی دولت منتخب بر شمرد و اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که این مردم لایق بهترین‌ها و قابل تقدیر هستند و نباید لحظه‌ای از خدمت به آنها غافل شوند.

حمایت مردم از دولت منتخب، شرط لازم برای دستیابی به اهداف موجود است 

حجت الاسلام حسین محققی امام جمعه لالجین نیز با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌ای مدون برای حل مشکلات جامعه توسط دولت منتخب، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلاتی که امروز جامعه ما و خصوصا جوانان با آن روبرو هستند، مباحث معیشتی، اقتصادی و مسکن است که با زندگی روزمره آن‌ها سر و کار دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در دستیابی دولت به اهداف و برنامه‌ها بهره‌مندی از حمایت مردم است، گفت: متاسفانه در این مدت با شیطنت‌هایی روبرو شده‌ایم که انتظارها را از دولت بعدی بسیار بالا می‌برد.

امام جمعه لالجین با اشاره به اینکه بدون حمایت و همراهی مردم کار رئیس جمهور منتخب سخت خواهد بود، عنوان کرد: این نکته بسیار حائز اهمیت است که باید بدانیم دولت آینده، در چه وضعیت و شرایطی در حال تحویل گرفتن مسئولیت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی از مشکلات موجود در لالجین، خاطر نشان کرد: لالجین با وجود شرایط خاص و ویژه‌ای که در عرصه کارآفرینی دارد، اما آنچنان که باید توسط مسئولان به آن پرداخته نشده و مورد توجه نبوده است.

حجت الاسلام محققی افزود: لالجین با وجود جمعیت ۴۵ هزار نفری خود به عنوان یک شهر جهانی و توریستی از آن یاد می‌شود اما مشکلات اصلی در این منطقه وجود دارد که باید مسئولان برای رفع آن به صورت جدی چاره‌ای بیندیشند.

وی نبوده آب آشامیدنی سالم و وجود مشکلات در راه‌های مواصلاتی لالجین را از عمده مشکلات ساکنین این منطقه برشمرد و گفت: مهم‌ترین مشکل شهر لالجین مسئله اوقافی بودن زمین‌های آن است که مشکلاتی را در عرصه سرمایه گذاری و ورود سرمایه گذار به آن را ایجاد کرده که باید به عنوان اولویت‌ها در دستور کار دولت آینده قرار گیرد.

مردم برای رفع مشکلات خود به رئیس جمهور منتخب دل بسته‌اند

حجت الاسلام مهدی عالمی با اشاره به مشکلاتی که در این چند سال مردم با آن روبر هستند، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در صدر مشکلاتی است که مردم در طول هشت سال گذشته با آن روبرو بودند و برای تغییر این وضعیت در روز انتخابات در پای صندوق رای حاضر شدند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از اقشار مختلف و مردم نسبت به نحوه مدیریت کشور معترض بودند، گفت: از آنجایی که این مردم دوست دار انقلاب بوده و هستند، بنابراین با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب با حضور خود حماسه دیگری را در دفتر انقلاب اسلامی ثبت کردند.

امام جمعه مهاجران با تاکید بر اینکه مردم به دولت منتخب و توان آن در رفع مشکلات دل بسته‌اند، مطرح کرد: مردم با مشاهده سابقه جناب آقای رئیسی و توان مدیریتی وی خصوصا در قوه قضائیه، امیدوار هستند تا با استقرار دولت جدید، شاهد کاهش مشکلات در عرصه‌های مختلف علی الخصوص موضوعات معیشتی باشند.

وی افزود: رئیس جمهوری منتخب برای عملی کردن وعده‌های خود باید با تمام وجود تلاش کند؛ چرا که اگر خدای نکرده موفقیت لازم توسط ایشان کسب نشود، بسیاری از مردم حتی جامعه متدینین نیز سرخورده خواهند شد.

حجت الاسلام عالمی با اشاره به اینکه مردم برای رفع مشکلات معیشت، مسکن و اشتغال به رئیس جمهور منتخب امید بسته‌اند، یادآور شد: بسیاری از کسانی که به دلیل مشکلات معیشتی به دنبال قهر انتخاباتی بودند، با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، نظر خود را تغییر دادند و برای اصلاح وضع موجود پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی با تاکید بر اینکه مردم وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و امروز نوبت مسئولان است، یادآور شد: هر مدیری که بر سر کار می آید باید به او مهلت داد تا بتواند اقدامات و برنامه های خود را پیاده و اجرا کند.

امام جمعه مهاجران تصریح کرد: رئیس جمهور فعلی یک دولت دست و پا شکسته را تحویل حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خواهد داد، بنابراین مردم باید صبور باشند و بدانند که قطعا این صبر آن‌ها و حمایت‌هایشان ثمره خواهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha