جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز هر کسی سنخیتی با اباعبدالله الحسین(ع) دارد، با یزیدیان زمان سرو کاری ندارند و هیچ گاه وارد بیعت با آنها نمی‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، با تشریح درس‌های نهضت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: پس از مرگ معاویه در نیمه‌های رجب، قرار شد یزید از ناحیه بنی‌امیه به عنوان خلیفه معرفی شود و به همین خاطر از سوی دستگاه بنی‌امیه به تمام والی‌ها، فرمانداران و استانداران نامه نوشتند تا از مردم بیعت بگیرند.

 وی ادامه داد: یکی از نامه‌ها برای مدینه آماده شد که ویژگی‌هایی خاصی نسبت به نامه‌های ارسال شده به مناطق دیگر بلاد اسلامی داشت؛ در این نامه قید شده بود از حسین بن علی(ع) بیعت گرفته شود و این موضوع به خوبی گویای مظلومیت حضرت در آن دوران بود.

 امام جمعه قزوین افزود: در نامه‌ای که به مدینه ارسال شده بود، علاوه بر نام اباعبدالله الحسین(ع) نام های «عبدالله‌بن‌زبیر» و «عبدالله‌بن‌عمر» نیز در کنار نام امام آمده بود که قرار گیری نام این افراد آلوده، باز هم مظلومیتی دیگر برای امام حسین(ع) محسوب می‌شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد مدینه مشغول نماز جماعت بود که به ایشان خبر دادند که استانداری با شما کار دارند، حضرت فرمودند می‌بینم طاغوت بنی‌امیه مرده است و سپس فرمودند من خواب دیده‌ام تخت معاویه آتش گرفته است و معاویه با همان شعله ها ساقط شده است و این موضوع یعنی معاویه وارد جهنم شده است.

 وی یادآور شد: امام حسین(ع) ۳۰ نفر از یاران خود را برای حضور در استانداری مدینه با خود همراه کردند. استاندار مدینه، استاندار سابق مدینه را به عنوان مشاور با خود همراه کرده بود تا از او مشورت بگیرد. استاندار به امام حسین(ع) گفت شما را خواسته‌ایم تا برای یزید بیعت بگیریم. حضرت فرمودند بیعت را فردا در میان مردم از من بگیرید، حضرت می‌خواستند حرف‌هایشان را در میان مردم مطرح کنند، حقایق را بیان کرده و روشنگری کنند، اما مشاور استاندار حرف حضرت را رد کرد و این امر تحقق پیدا نکرد.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین  تصریح کرد: اینجا اباعبدالله الحسین(ع) درس دیگری از نهضت عاشورا را مطرح کردند و خطاب به استاندار مدینه فرمودند مگر نشنیده‌ای که ما خاندان نبوت هستیم و اگر قرار باشد نبوت و رسالت به مردم برسد، با خانواده نبوت این امر میسر خواهد بود.

امام جمعه قزوین افزود: امام حسین(ع) فرمودند خانه ما محل نزول وحی بود و ملائکه در خانه ما رفت و آمد داشتند اما در مقابل من یزیدی قرار دارد که شرب خمر می‌کند، حرام و حلال نمی‌فهمد، علناً فسق و فجور می‌کند و به ناحق آدم می‌کشد و پس از این بیانات تاکید کردند که مثل من با مثل یزید هیچگاه بیعت نمی‌کند و این کلام حضرت تکلیف امروز ما را نیز روشن کرد.

 وی ادامه داد: امروز هر کسی سنخیتی با اباعبدالله الحسین(ع) دارد، با یزیدیان زمان سرو کاری ندارند و هیچ گاه وارد بیعت با آنها نمی‌شود. در زیارت عاشورا می‌خوانیم ای اباعبدالله الحسین(ع) ما با هر کسی با تو همراه است، همراهی می‌کنیم و هر کسی با تو دشمنی دارد، دشمنی می‌کنیم و مؤمنان کلام امام را تا قیامت تبعیت و پیروی خواهند کرد.

بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید تکلیف امروز ما را روشن کرده است

بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید تکلیف امروز ما را روشن کرده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha