جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشرف به امام زمان

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: باید امام شناسی و ولایت مداری را با کسب معرفت و اعلام نصرت به اهل بیت(ع) و ولایت تقویت کنیم.

فاطمه حامدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت تاج گذاری امام دوازدهم اظهار داشت: باید برای اعلام نصرت به ولایت خود را آماده کنیم، این اعلام باید حاجت قلبی همه ی ما باشد و لذا نباید ارتباطمان با امام عصر(عج) کم شود.

وی افزود: چه نیکوست که در درون خود نصرت ولیّ خدا را رقم بزنیم و عمل به دستورات و احکام الهی به عنوان نصرت ولیّ خدا نگاه کنیم. از آنجایی که هدایت خلق جزو شئون امامت است، باید در این شأن، با انجام فرایض و واجبات امام (علیه السلام) را یاری دهیم.

این استاد حوزوی، ادامه داد: نصرت امام ( علیه السلام) نیاز به بصیرت دارد که حلقه ی مفقوده ی بعضی از مسلمانان امروزی است.ارتباط با ولیّ خدا یعنی خود را در مسیر افاضات فیض الهی قرار دهیم و نیت خود و خطوط رفتاری را با نقطه مرکزی که همان ولیّ خداوند است تنظیم کنم .

وی تأکید کرد: در ایامی که جزء شعایر اسلام است، برنامه تحولی داشته باشیم و به کسب معرفت بپردازیم.

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه نباید امام عصر(عج) در بین ما مهجور شود گفت: اگر امام مهجور شود احکام و مسائل دینی نیز مهجور می شود.

وی افزود: باید ارتباط بین فرد و امام زمان ایجاد شود این در حالی است که در عصر ارتباطات شاهد استفاده بیش از حد از فضای مجازی هستیم و این امر افراد را از معارف دین و معرفت نسبت به امام و ارتباط همیشگی با امام دور کرده است.

حامدی با تأکید بر اینکه بزرگترین نصرت، معرفت به امام زمان(عج) است گفت: بزرگترین ارزیابی و گزینش از خودمان در خصوص ولایت این است که آیا ما می توانیم در این نهضت مهدوی نصرتی کنیم؟

وی گفت: از بزرگترین نصرت ها بحث معرفتی نسبت به امام است و برای رسیدن به ربوبیت و فیض پروردگار فقط یک مسیر است آن هم مسیر امامت و ولایت. همانگونه که در حدیث آمده است که اسلام بر پنج پایه استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و به هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده است.

استاد جامعه الزهرا(س) بیان داشت: برای رسیدن به فیوضات الهی بحث طهارت لازم است که همان خودسازی است و رایج ترین راه برای دست یابی به طهارت و خودسازی، کسب محبت و معرفت اهل بیت( علیهم السلام) است که نقطه شروع آن ادب و احترام است.

وی با بیان اینکه روایات ظهور نسبت به روایات نماز و خمس بیشتر است گفت: با این حجم تأکید، نباید نسبت به این موضوع غافل بود.

حامدی اضافه کرد: زمانی ما شاهد ظهور امام خواهیم بود که فرزندان آن نسل در طلب ولیّ خدا باشند از این رو باید موضوع ولایت و امامت در همه ی رشته های تحصیلی ارائه شود تا هر کسی در هر رده سنی از این چشمه جوشان ولایت بهره مند شود.

وی خاطر نشان کرد: در روایت از امام صادق آمده است که فرمودند: «در غیبت فرزندم مهدی، آنقدر حوادث و ناامنی ها زیاد می شود که مؤمنان شب را به خواب نمی روند.» این دوران دوران سختی است که امام از امت خود جدا می شود همچنین در روایتی از امام حسن عسکری(ع) است که می فرمایند: «به خدا قسم هیچ کسی در دوران غیبت از هلاکت نجات پیدا نمی کند مگر کسی که خدا او را ثابت قدم بدارد و موفق کند برای دعا در تعجیل فرج »

این استاد حوزه، با اشاره به نقش کلیدی زنان در تربیت فرزندان منتظر گفت: مادر امام حسن عسکری(ع) مسئولیت حفاظت از حضرت حجت را داشته است و در طول تاریخ زن ها چهره خاصی دارند مثلا در زمان امام رضا(ع) حضرت معصومه (س)، در زمان امام حسین(ع) حضرت زینب(ع) و در زمان امام علی(ع)حضرت زهرا (س) نقش آفرینی کردند و همه به نوعی حافظ امام زمان خویش بودند.

وی خاطر نشان کرد: باید خودمان را در یک دایره کلی بدانیم که نقطه مرکزی آن خداوند و ولیّ او قرار دارد و با خطوطی از نورانیت به مرکز وصل شویم و این نورانیت در نیت به دست می آید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha