چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم متولیان

حوزه/ خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران مأموریت جدّی دارد که کلیه فعالیت‌های خود را راهبری موضوعی کند و در فعالیت‌های خود رویکرد دینی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، جلسه‌ای با عنوان «تعامل و همکاری بین حوزه خوهران و امور بانوان استانداری» با حضور خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم و معاونین و مسئولین حوزه برگزار شد.

در این جلسه خانم سعیده همتی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: رویکرد انقلابی بودند چیزی نیست که تازه احصاء شده باشد اما فضای کنونی کشور طوری است که همه در کنار هم باید با تعامل و همکاری کارها را پیش ببریم.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: در امر تربیت فرزندان در مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها شرایط خوبی مشاهده نمی‌شود این آسیب شناسی انجام شده ولی نظارت‌های مربوطه وجود ندارد یا قانون بدرستی اجرا نمی‌شود باید در پی حل این مسائل و مشکلات به دنبال راه حل های جداگانه‌ای باشیم.

همتی تصریح کرد: برای حل این مسائل باید به دنبال راه حل های کاربردی باشیم و در عرصه اجرا و عمل از ایده‌های نو و کاربردی شما استقبال می‌کنیم.

وی گفت: ما به دنبال پشتوانه فکری و عملی هستیم تا بتوانیم کارها را با اولویت بندی جلو ببریم و زمان اجرای این راهکارها مد نظر بنده نیست بلکه نتیجه این راهکارها مهم است و پشتوانه فکری ما حوزه‌های علمیه هستند.

همتی در ادامه با اشاره به کرامت بانوان افزود: بانوان ما در خانواده نقش زیادی دارد، باید به کرامت بانوان توجه شود این توجه باعث نمایان شدن ارزش و جایگاه و مقام بانوان در خانه می‌شود.

وی تصریح کرد: خطبا و روحانیون در سخنرانی‌های خود از جایگاه و ارزش زنان در خانواده صحبت کنند تا در رفتار و اعمال مخاطبین کرامت بانوان حفظ شود و گفتمان سازی اجتماعی صورت بگیرد.

راهبری موضوعی در کلیه فعالیت‌ها از مأموریت حوزه علمیه خواهران است

خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در این دیدار گفت: حوزه علمیه خواهران مأموریت جدی دارد که کلیه فعالیت‌های خود را راهبری موضوعی کند و در فعالیت‌های خود رویکرد دینی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه بانوان و خانواده تعاملات و همکاری‌ها در میان نهادهای مختلف باید هدفمند باشند؛ ما بانوان باید با نگاهی متفاوت به مسائل روز نگاه کنیم.

متولیان تصریح کرد: روزی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم و از مسائل و مشکلات در عرصه زنان و خانواده صحبت به میان آمد رهبر معظم انقلاب فرمودند که چرا به دنبال پیشگیری از این مسائل نیستید و صحبت شما فقط برای حل مشکلات است.

وی گفت: تا زمانی که با زنان جامعه اسلامی کریمانه برخورد نشود این زن نمی‌تواند فرزند کریمی را تربیت کند و زمانی که نتواند فرزند کریم تربیت کند به آن هدف که رشد و تعالی است نمی‌رسد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: زن در جامعه اسلامی باید کرامت داشته باشد و برای اجرای کرامت باید معیارها و شاخصه‌هایی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha