دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حرم شاهچراغ

حوزه/ حوزه علمیه اردبیل و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با صدور بیانیه‌ هایی حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل و حجت الاسلام ناصر نصیری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با صدور بیانیه‌ هایی حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز را محکوم کردند.

متن بیانیه حوزه علمیه اردبیل:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ

وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا

با نهایت تاسف و تاثر، بار دیگر تروریست‌های کوردل با جنایتی فجیع دهها زائر بی‌گناه را در حرم مقدس حضرت احمد ابن موسی الکاظم شاه چراغ علیه السلام به خاک و خون کشیدند.

باید دانست جهان استکبار در یک جنگ ترکیبی رسانه‌ای، آشوب اجتماعی و صنفی، ترور و آدم کشی در اندیشه تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فضای ملی و فرا ملی، جلوگیری از پیشرفت ایران، تجزیه و در نهایت تخریب انقلاب شکوهمند ایران هستند و مردم ایران اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری همچون سالیان دفاع مقدس در قبال این تهاجم نیز پیروز و سربلند خواهند بود.

بدون شک این اقدام با پشتوانه مالی و اطلاعاتی برخی از کشورهای مستکبر از جمله آمریکا و اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آنان با استفاده از شرایط پیش آمده داخلی صورت پذیرفت، که تضعیف و مشغول ساختن نیروهای امنیتی و انتظامی در آشوب‌های خیابانی زمینه ساز و راه باز کردن برای تروریست‌های تکفیری و بین المللی قرار گرفت. از مسئولین کشور می‌خواهیم در بالا بردن اقتدار پلیس و نیروهای امنیتی اقدام لازم را انجام داده و با برخورد مقتدرانه با زمینه سازان داخلی و خارجی که در کشتار مردم دست داشته‌اند به شدت برخورد نمایند.

حوزه علمیه اردبیل ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر صاحب الزمان(ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ملت عزیز و شهیدپرور ایران خصوصاً اهالی متدین فارس و خانواده معظم شهدای این حادثه تروریستی، از مسئولان محترم می‌خواهیم به طور جدی این موضوع را پیگیری نموده و با همه کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند و زمینه ساز ناامنی هستند برخورد نمایند و با کمک مردم شجاع ایران زمینه سوءاستفاده از دشمنان گرفته شود.

متن پیام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ، إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

بار دیگر خوی وحشی و چهره حیوانی دشمنان اسلام، انقلاب و مردم شریف ایران دست از آستین حادثه تروریستی آستان مقدس سید الاعاظم احمدبن موسی الکاظم(ع) برآورد و جمعی از همشهریان عزیزمان را به خاک و خون کشید.

جریان تکفیر و دروغ شب گذشته صحن و سرای شاهچراغ، این مأمن و مأوای دل مردم شیراز و ایران را به خون پاک زن و مرد و کودک مظلوم رنگین کرد.

این جنایت کوردلانه از سوی کژفهمان دین و دشمنان این مرز و بوم نشان از عدم شناخت سیره و سلوک مردمان این سرزمین دارد، آن زمان که به خیال خام خود، خاک بر چهره خورشید می پاشند، بی آنکه بدانند در قاموس مردمان این سرزمین شهادت افتخاری است بس عظیم.

اینجانب ضمن محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و تأسف‌بار، علوّ درجات برای شهدای این حادثه تلخ و شفای عاجل برای مجروحان را از خدای متعال خواستارم و از مسئولان امر انتظار می‌رود برخوردی قاطع با عوامل و دست‌اندرکاران این حمله شیطانی داشته و دست این مزدوران را از کشور کوتاه نمایند.

ناصر نصیری

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha