سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
وقف کتاب

حوزه/ استاد حوزه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، مقدمه وقف کتاب است، زیرا وقف کتاب با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میّسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام محمدمهدی راجی در نشست «وقف کتاب از دیدگاه مقام معظم رهبری و تکریم واقفان کتاب» که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: طبق روایات اسلامی برای زندگی نامحدود و ابدی آخرت با این عمر محدود، باید عملی با اثرات نامحدود مثل صدقه فی‌سبیل‌الله انجام داد.

وی با بیان این‌که وقف کتاب نوعی صدقه جاریه است، تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، اگر فرهنگ کتابخوانی بین مردم رایج شود، افرادی پیدا می‌شوند که صدقه کتاب راه می‌اندازند و برای نشر کتاب وقف می‌کنند.

استاد حوزه، ترویج فرهنگ کتابخوانی را مقدمه وقف کتاب دانست و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی رایج نشود، وقف کتاب نیز صورت نمی‌گیرد، زیرا فردی که می‌خواهد مالی را وقف کند تا پرونده اعمالش باز بماند، در جایی وقف می‌کند که بیشتر استفاده می‌کنند.

وی دغدغه داشتن برای کتابخوانی را امری مهم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تأکید کرد: وقف در گردش کتاب را ترویج دهیم، زیرا صدقه کتاب، امری روشنفکرانه است.

در پایان نشست، از خانم عذرا آب‌برین طلبه این مدرسه و بازنشسته فرهنگی و واقف بیش از ۱۵۰ جلد کتاب به برخی مدارس علمیه خواهران استان، با حضور خانم صدیقه بهرامی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha