جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: مشکلات مردم در ادارات باید بدون هیچ تعللی رفع شود تا مردم امیدوار شوند و در این راه همگان باید از آبروی خود برای رفع این کاستی ها هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در جلسه شورای اداری شهرستان ری که در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخته و با اشاره به برخی وقایع بعد از رحلت پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: باید همواره با نگاه عبرت آموز به وقایع صدر اسلام بنگریم و با توجه به چالش های امروز جامعه، واکاوی نماییم که چرا و چگونه بخشی از نسل جوان ما تحت تأثیر القائات شیطانی دشمن قرار گرفته اند.

وی با اشاره به عوامل فروپاشی جامعه در آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیهم السلام ابراز داشت: توسعه گناه در جامعه، ظلم و فشار ناحق به مردم، اختلاف افکنی میان اقشار مختلف جامعه و ریاست طلبی، موجب تزلزل در جامعه می شود.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث افزود: بر اساس منابع دینی، ضایع کردن امور مسلمین، سوء مدیریت و عدم شایسته سالاری، استبداد در رأی و دوری از مشورت با اهل خرد از دیگر اسباب آسیب دیدن جامعه به شمار می رود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در جامعه اسلامی اگر همگان به ویژه کارگزاران نظام اسلامی همواره در مسیر یاری اسلام و پیروی از ارزش های اسلامی حرکت کنند به گفته قرآن کریم خداوند آنها را یاری خواهد نمود اما اگر به ارزش ها بی اعتنا بودیم و از مسیر واقعی انقلاب فاصله گرفتیم تضمینی برای ادامه موفقیت ها و رشد و شکوفایی وجود ندارد.

وی در ادامه به بیان نکاتی مهم در مسیر خدمت شایسته به مردم عزیز کشور خاطر نشان ساخت: مردم در تمامی بحران ها و مشکلات همواره پشتیبان نظام و رهبری بوده اند و حقیقتا شایسته بی اعتنایی نیستند لذا باید دغدغه همه ما رسیدگی هرچه بیشتر به مشکلات مردم عزیز و مسلمان ایران اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و معضلات معیشتی مردم افزود: مشکلات مردم در ادارات باید بدون هیچ تعللی رفع شود تا مردم امیدوار شوند و در این راه همگان باید از آبروی خود برای رفع این کاستی ها هزینه کنند، زیرا بی شک مسیر رهایی کشور از بحران ها حل مسائل و مشکلات مردم است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: بدون تردید ما فردی شایسته تر، جامع تر و دلسوزتر از رهبر معظم انقلاب برای رهبری جامعه نداریم اما متأسفانه در طول سالیان پس از انقلاب برخی از مسئولان و مدیران جامعه به رهنمودها و بیانات دقیق و حکیمانه ایشان در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی توجه نکردند و منشأ بسیاری از مشکلات امروز جامعه همین موضوع بوده است؛ لذا امروز همگان باید اطاعت از رهبری را به عنوان مهمترین راهبرد برای برون رفت از معضلات کشور مد نظر قرار دهند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و پاسداشت تلاش های مجاهدانه نیروهای بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی در بحران های پس از انقلاب اسلامی و به ویژه فتنه های دشمنان اسلام و انقلاب در حوادث اخیر کشور، خون شهدای گلگون کفن میهن اسلامی را تضمین کننده راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha