جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: امروز فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است، هم می‌تواند کارساز باشد و هم نابود کنند، بنابراین آشنایی با فضای مجازی و تخصص در آن می‌تواند بسیاری از برنامه‌های ما را تسریع ببخشد.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: در دنیای کنونی وسایل ارتباط جمعی بسیار متنوع و سریع شده و به نوعی کسی که با امکانات رسانه‌ای آشنایی نداشته باشد، به عنوان بی‌سواد واقعی معرفی می‌شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: از سوی دیگر کشورهای توسعه یافته و منفعت طلب به نوعی با ابزار رسانه و فضای مجازی بسیاری از اهداف سیاسی و اقتصادی را دنبال می‌کنند و در بیشتر موارد نیز به مقصود خود می‌رسند، از همین رو اهمیت رسانه و فضای مجازی باید برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امروز فضای مجازی به مانند یک شمشیر دولبه است، هم می‌تواند کارساز باشد و هم نابود کنند، بنابراین آشنایی با فضای مجازی و تخصص در آن می‌تواند بسیاری از برنامه‌های ما را تسریع ببخشد.

وی با انتقاد نسبت به اینکه فرهنگ استفاده از فضای مجازی در کشور نهادینه سازی نشده است، یادآور شد: نگاه غالب جامعه ما به فضای مجازی یا وبگردی است، یا سرگرمی و یا استفاده از پیام رسان‌ها برای اتلاف اوقات فراغت، در حالی که امروز فضای مجازی حکم ماشین جنگی شکست ناپذیر را برای بسیاری از کشورها بازی می‌کند.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: اگر به روزهای نخستین آغاز اغتشاشات در کشور نگاهی داشته باشیم، به خوبی متوجه نقش کلیدی فضای مجازی در ملتهب کردن جامعه خواهیم شد، فعالان فضای مجازی که در جبهه معاند قرار دارند، با تشکیل اتاق‌های فرماندهی مجازی، به نوعی به مدیریت اغتشاشات در کشور پرداختند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: قدرت فضای مجازی به حدی بالاست که به عینه همگان دیدیم که فضای مجازی با اخبار دروغ و نادرست خود، افکار عمومی کشور را فریب داد و بسیاری از جوانان را به کف خیابان‌ها آورد و این نشان از قدرت تاثیرگذاری فضای مجازی در عصر کنونی دارد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر نباید نگاه ما به فضای مجازی، نگاهی سیاه و سفید باشد، بلکه باید مدیریت فضای مجازی را به درستی بیاموزیم و به فرزندان خود نیز آن را آموزش دهیم، زیرا استفاده درست از این فضا می‌تواند نقش مهمی در اعتلای فرهنگی، دینی و سیاسی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha