پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مسئول ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: جشنواره یک فرصت است که ظرفیت های ناشناخته را آشکار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم هدی فتحی، در اختتامیه جشنواره گفتمان خدمت در استان مازندران اظهار کرد: جهاد تبیین در مقام عمل پیش نیاز هایی را می طلبد که از جمله آن گفتمان سازی است؛ یکی از قالب های آن ارائه خدمات در قالب جشنواره است، همانطور که در این چند روز ملاحظه کردید، جشنواره یک فرصت است که ظرفیت های ناشناخته را آشکار می‌کند.

مسئول ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: در جشنواره گفتمان خدمت، گروه های تبلیغی، جهادی، حوزه های علمیه خواهران و برادران و مراکز نیکوکاری، در کنار هم، با هدف نشان دادن مجاهدت های خاموش طلاب و جهادگران، در عرصه های مختلف تلاش کردند.

فتحی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان مازندران، ۲۲ مدرسه علمیه در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر با حدود ۶۰۰۰ طلبه، به عنوان مراکز علمی و دینی و طلاب این حوزه ها، به عنوان کنشگران فعال در عرصه فرهنگ و اجتماعی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در تمام مدارس علمیه این استان، مراکز نیکوکاری مشغول فعالیت بوده که ۱۲ مرکز تخصصی آن به ثبت رسیده است و در حال حاضر مشغول فعالیت های فرهنگی و جهادی و در کنار آن فعالیت معیشتی می باشند.

خانم فتحی تصریح کرد: یکی از نمونه مجاهدت های این طلاب جهادی، حضور پررنگ در ایام کرونا در بحث تغسیل و تدفین اموات، مساعدت در پرستاری از بیماران کرونایی، مشاوره و امید آفرینی و ... بود که فقط گوشه ای از آن ها در غرفه های این نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گرفت.

وی بیان کرد: پیشنهاد بنده به مسئولین دست اندرکار این است که تعاملات و ارتباطات به صورت سیستماتیک، مستمر و کارشناسی در قالب نشست ها و جلسات فصلی و کارگروه های تخصصی ادامه یابد، و کلام آخر این که برنامه امروز اختتامیه این جشنواره نباشد بلکه افتتاحیه ای برای این حرکت مبارک باشد.

۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha