دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با گروه های جهادی می فرمایند، تکمیل کننده همه کارهای خوب این گروه ها، اطلاع رسانی مؤثر و تبدیل آن به یک گفتمان است، لذا جشنواره گفتمان خدمت با همین رویکرد آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری با اشاره به برپایی جشنواره گفتمان خدمت در استان مازندران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با گروه های جهادی می فرمایند، تکمیل کننده همه کارهای خوب این گروه ها، اطلاع رسانی موثر و تبدیل آن به یک گفتمان است، بنابراین یکی از اساسی ترین اهداف برگزاری جشنواره گفتمان خدمت، لبیک به فرمایش حضرت آقا و این مطالبه شرعی، عقلی و کارکردی ایشان است.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: با وجود کارهای زیادی که تا امروز انجام شده، جشنواره این چنینی وجود نداشته؛ بنابر برنامه ریزی های انجام شده این طرح در استان ها اجرا و بعد از آن در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنای دینی دارد و طبق آموزه های وحی بوده و متناسب با برداشتی است که به عنوان یک مفسر از قرآن دارند، جهاد تبیین و اطلاع رسانی در گفتمان سازی را از گروه های جهادی خواستند؛ رویکرد قرآن بر این است که کار های خوب را در جامعه نشر دهید و کارهایی که باعث نا امیدی می شود را نشر ندهید؛ در آموزه های دینی ما هم آمده که اگر کسی در جایی خطایی کرد، آن را تشریح نکنید اما اگر کسی کار خوبی انجام داد، اطلاع رسانی و تقدیر کنید.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: امروز در فضای مجازی همه از نا امیدی و یاس می گویند، تصاویر خشن و نا امید کننده منتشر می کنند؛ این از اهداف دشمن است که باعث گسترش نا امیدی در جامعه می شود، جشنواره گفتمان خدمت مانند چراغی است که فضا را روشن و انسان ها را امیدوار می کند و راه را به کسانی که به دنبال مسیر درست هستند نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری ادامه داد: جشنواره گفتمان خدمت ارتباط فعالان جهادی و نیکوکاران را ایجاد کرده و باعث هم افزایی و همه سونگری شده است؛ افزایش شتاب در کارها و کاهش هزینه ها را در پی دارد و موجب انتقال تجارب از سطح خرد به سطح کلان می شود، از طرف دیگر این جشنواره موجب ایجاد ارتباط گروه های جهادی با نهاد های مسئول برای پشتیبانی آن ها است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی این نمایشگاه، حضور فعال خانم ها است؛ از اولین غرفه هایی که به راه افتاد، مربوط به گروه های خواهران بود و هم پای آقایان در برنامه ریزی و کار جهادی برای برپایی جشنواره، طراحی، برپایی و ... مشارکت داشتند.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: استان مازندران با وجود همه هزینه ها، اولین استانی بود که این جشنواره را برگزار کرد، هر کار جدیدی نقدهایی دارد و استان مازندران این نقدها را به جان خرید که تیرها به سمت او بیاید تا سایر استان ها از آن استفاده کنند، این خود یک کار جهادی و از خود گذشتگی است، از این باب قرآن هم سابقون را ستایش می کند،

حجت الاسلام والمسلمین هاجری در پایان گفت: ارزیابی بنده از این نمایشگاه خوب است؛ از کمیته امداد، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، سازمان تبلیغات و گروه های جهادی که در برپایی نمایشگاه گفتمان خدمت همکاری و تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha