شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسن محمدی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: در مسئله تبلیغ نباید صرفا به مساجد و حسینیه‌ها اکتفا کرد و به طور مثال می‌توان به بسیاری از مراکز تجاری که روزانه هزاران نفر به آن مراجعه می‌کنند اشاره کرد که بدون توجه به مباحث فرهنگی در آن، رها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، امروز در جلسه‌ای که با حضور طلاب خواهر در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، با تقدیر از فعالیت‌های جهادی و تبلیغی طلاب خواهر در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با توجه به تهاجم گسترده دشمنان به مبانی دینی خصوصا مسئله حجاب و پوشش زنان، لازم است بانوان طلاب با ظرافت‌های لازم به این مسئله ورود کنند.

وی با بیان اینکه مساجد شهری و روستایی نیاز جدی به حضور طلاب خواهر جهت تبیین و تبلیغ معارف دینی به بانوان دارند، گفت: یکی دیگر از مباحثی که باید مورد توجه بانوان طلبه در تبلیغ ماه مبارک رمضان قرار گیرد، توجه به قشر جوان و نوجوان است و فلذا می‌طلبد کارگروهی در این مورد تشکیل شود و به تولید محتوا بپردازند و آن را در اختیار طلاب مبلغ قرار دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های دشمن برای مقابله با ترویج معارف دینی و تلاش برای نشر و گسترش فساد در جامعه، حمله به مبانی امر به معروف و نهی از منکر است و لذا در این راستا با ساخت کلیپ‌های جعلی و انتساب آن به جریان دینی، می‌خواهند این دو فریضه الهی را به حاشیه ببرند، بنابراین می‌طلبد تا طلاب خواهر با الگو قرار دادن حرکت‌های اهل بیت(ع) در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، روش‌های صحیح این دو مسئله را به مردم تبیین کنند.

وی با تقدیر از راه اندازی غرفه دختران انقلاب توسط طلاب خواهر در سطح شهر ارومیه، گفت: در مسئله تبلیغ نباید صرفا به مساجد و حسینیه‌ها اکتفا کرد و به طور مثال می‌توان به بسیاری از مراکز تجاری که روزانه هزاران نفر به آن مراجعه می‌کنند اشاره کرد که بدون توجه به مباحث فرهنگی در آن، رها شده‌اند و حتی در موارد متعددی با گلایه همشهریان مومن مبنی بر عدم رعایت موازین دینی در این مراکز مواجه هستیم، بنابراین طلاب خواهر تبلیغ در این مراکز را در اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه در مباحث تبلیغی، باید سنجیده عمل کرد و از اعمال سلیقه‌ای دوری کنیم، اظهار کرد: لازم است هیئتی از طلاب و دغدغه‌مندان فرهنگی تشکیل شود و برای مباحث فرهنگی رصد کرده، محتوا تولید شود تا شاهد یک حرکت تبلیغی حساب شده و سازمانی باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی کاهش ازدواج و گسترش رسومات غلط و دست و پا گیر در این امر مقدس است و طلاب باید در تبلیغ‌های خود، ضمن تبیین مزیت‌های ازدواج آسان، آسیب‌های اشرافی گری در این امر مقدس را به مردم بیان کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث روز کشور، مسئله جوانی جمعیت است و در این راستا قرارگاهی در کشور تحت عنوان " قرارگاه جوانی جمعیت " تشکیل شده و طلاب ضمن همکاری با این قرارگاه، به مسئله جوانی جمعیت ورود کرده و در مجالس و منابر اهمیت آن را برای مردم تبیین می‌کنند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha