شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: روحانیون پایگاه‌های اجتماعی و امامان محله به دنبال شناسایی آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و ارائه راه‌حل برای آن‌ها با همکاری و همراهی مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز در دیدار با مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، کاهش آسیب‌های ‌اجتماعی است و در این راستا دو طرح پایگاه‌های اجتماعی و امامان محله را در روستاها و حاشیه شهرهای استان در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: روحانیون پایگاه‌های اجتماعی و امامان محله به دنبال شناسایی آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و ارائه راه حل برای آن‌ها با همکاری و همراهی مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی است و در این راستا همکاری با بهزیستی می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هر اندازه بهزیستی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی توانمند شود، معضلات جامعه هم کاهش پیدا می‌کند و لذا تبلیغات اسلامی همه امکانات خود را در جهت همکاری با اداره کل بهزیستی بسیج خواهد کرد.

وی افزود: هیئات مذهبی، مساجد و جریان‌های دینی و مردمی ظرفیت بالایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند و در بحران‌های متعددی این ظرفیت‌ها را به نمایش گذاشته‌اند و لذا همکاری با بهزیستی می‌تواند در عرصه مقابله با آسیب‌ها نقش خوبی را ایفا کند.

حجت الاسلام امامی، گفت: باید فعالیت‌های اداره کل بهزیستی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی رسانه‌ای و به مردم بیان شود و این امر در امید آفرینی در جامعه نقش به‌سزایی دارد.

در ادامه این جلسه پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، با بیان اینکه در ارومیه ۲۸ مرکز بهزیستی فعال است و بیش از ۱۲ هزار خانواده با این مراکز در ارتباط هستند، اظهار داشت: ۹۱ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند و حدود ۴۹ هزار خانوار از مستمری این نهاد استفاده می‌کنند که از این تعداد نزدیک به ۴۲ هزار نفر خانوار معلولان می‌باشند.

وی یکی از مهمترین فعالیت‌های بهزیستی را غربالگری شنوایی و بینایی کودکان زیر ۶ سال با هدف پیشگیری از معلولیت بینایی و شنوایی عنوان کرد و گفت: ۹۷ مرکز مثبت زندگی با هدف کاهش مشکلات اجتماعی و خانوادگی با محوریت محلات در آذربایجان غربی فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را افزایش جمعیت و فرزندآوری معرفی کرد و یادآور شد: در همین راستا بهزیستی استان خدماتی را به خانواده‌های دارای فرزندان دوقلو و بیشتر ارائه می‌دهد که شامل ارائه کمک هزینه مستمری برای فرزندان سه قلو و بیشتر، برای هر فرزند ۴۲۰ هزار تومان در ماه، ارائه ۲ بار شیر خشک در سال و کمک برای دریافت وام اشتغال ۴ درصدی در راستای اشتغال سرپرست خانوار است.

وی از فعالیت ۱۲۰ مرکز مشاوره خانواده و روان شناسی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای قبل از ازدواج، درمان معتادین و معرفی آن‌ها به کمپ‌ها، نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و معلولین از مهم‌ترین فعالیت‌های بهزیستی می‌باشد.

محمدپوری گفت: این آمادگی را داریم که در صورت معرفی معتادین از سوی هیئت امناهای مساجد و روحانیون، آن‌ها را به صورت رایگان به کمپ‌های درمان اعتیاد معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی تلاش برای کاهش طلاق و افزایش آگاهی در مورد ازدواج است و متاسفانه مشکلات متعددی موجب افزایش طلاق می‌شود و برخلاف تصور خیلی‌ها در شهرهایی که ارزیابی صورت گرفته، مسئله اقتصادی در رتبه پنجم عوامل طلاق قرار دارد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha