جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست

حوزه/نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در نشست مسئولان فرهنگی با آیت الله اعرافی گفت: درست است که نهادهای فرهنگی در روستاها روحانی اعزامی دارند اما با توجه به پراکندگی جمعیت می‌طلبد در اعزام مبلغ به مناطق روستایی توجه بیشتری داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در دیدار مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی با آیت‌الله اعرافی که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد نیروهای فرهنگی دارای سطح علمی بالایی دارد اما علی رغم این ظرفیت در حوزه فرهنگ با یکسری نارسایی‌ها مواجه هستیم.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: کهگیلویه و بویراحمد استانی که دارای دین و مذهب شیعه است و غیرت و تعصب دینی مردم جلوی ورود هرگونه مذاهب انحرافی را گرفته که این از افتخارات استان است.

غیرت و تعصب دینی مردم جلوی مذاهب انحرافی را می‌گیرد

وی افزود: نارسایی‌ها دلایل زیادی دارد از جمله اینکه فاصله با مرکز و شرایط جغرافیایی استان ضعف در راه‌ها و محورهای مواصلاتی ‌موجب شده تبادل فرهنگ کمتر وجود داشته باشد.

روشنفکر عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد نیازهای فرهنگی و دینی دارد که می‌طلبد تعداد روحانیون در مناطق روستایی بیشتر شود چرا که جمعیت زیادی از استان در روستاها زندگی می‌کنند.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درست است که نهادهای فرهنگی در روستاها روحانی اعزامی دارند اما با توجه به پراکندگی جمعیت می‌طلبد در اعزام مبلغ به مناطق روستایی توجه بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها هستند که این اعزام مبلغات در مناطق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: تقویت و حمایت از مساجد دیگر موردی است که باید مورد توجه باشد، خیلی از این مساجد شرایطی دارند که اگر تکمیل شوند و رنگ و روی بهتر به مساجد بدهیم در حضور مردم موثر است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار تجهیز کتابخانه‌ها و برگزاری گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌ها شد و گفت: طبق گزارش های رسیده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری این گفتمان‌ها در سراسر کشور کم رنگ شده است.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha