دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / نماز جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با طرح این سوال که آیا کشورهای اسلامی و سردمداران کشورهای اسلامی این جنایات را نمی‌بینند، گفت: آیا این کشورها آوارگی مردم غزه، ناله مادری که فرزندانش را از زیر آوار بیرون می‌کشد و مسلمان‌ها را به یاری می‌طلبد نمی‌شنوند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در رأس مساله‌ رعایت تقوا در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، حمایت از مظلومین و مقاتله فی سبیل الله و حمایت از مستضعفین است.

وی با اشاره به آیه ۷۵ سوره‌ نسا، یادآور شد: خداوند در این آیه گلایه‌ای را از کشورها و جامعه‌ی اسلامی مطرح می‌کند و در آن به مستضعفینی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند اشاره می‌کند که این‌ها در در شهر خودشون مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه منظور در این آیه شهر مکه بود اما معنای آیه کلیت دارد، گفت: در این آیه می‌خوانیم که مستضعفین دائما دعا می‌کنند که خدایا آنها را از دست ظالمان نجات دهد و یک سرپرست و نصیر و یاوری برای آنها بفرستد.

وی با تأکید بر اینکه مخاطب این آیه جامعه اسلامی است که در برابر ظلم سکوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خداوند خطاب به برخی از جوامع اسلامی می‌فرماید شما را چه شده در راه خدا مقاتله نمی‌کنید و برای نجات مستضعفان عالم تلاش نمی‌کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه این آیه‌ مساله‌ ضرورت غیرت و تعصب دینی و غیرت و تعصب مکتبی را نسبت به مظلومین عالم مطرح می‌کند، اظهار کرد: امروز در مقابل چشم یک و نیم میلیارد مسلمان جهان یک رژیم غاصب، کودک کشی می‌کند.

وی افزود: در صحیح بخاری، معتبرترین کتاب برادران اهل سنت از پیغمبر بزرگوار اسلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند، همه‌ مسلمانان برادر یکدیگرند، به همدیگر ظلم نمی‌کنند و در مقابل دشمنان یکدیگر را رها نمی‌کنند و به خود واگذار نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با طرح این سوال که آیا کشورهای اسلامی و سردمداران کشورهای اسلامی این جنایات را نمی‌بینند، گفت: آیا این کشورها آوارگی مردم غزه، ناله مادری که فرزندانش را از زیر آوار بیرون می‌کشد و مسلمان‌ها را به یاری می‌طلبد نمی‌شنوند؟

وی با تأکید بر اینکه ما در پیشگاه پیامبر بزرگوار اسلام در مقابل این کوتاهی‌ها چه پاسخی خواهیم داشت، اظهار کرد: قدردان حضور امروز شما در سراسر کشور برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم، حضور در راهپیمایی، اعلام برائت و اعلام حمایت از مردم فلسطین کمترین کاری بود که می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه اسرائیل جمعیتی ندارد و دولت‌های اسلامی باید در کنار هم باشند، یادآور شد: امروز این مسایل نشان داد جبهه‌ حق ظهور و بروز بیشتری داشته و انسان‌هایی که وجدان آنها بیدار است راحت متوجه می‌شوند که قصه‌ تلخ کودک‌کشی چیست؟

وی با اشاره به اینکه ۷۵ سال است ملت فلسطین مورد ظلم قرار گرفتند، ابراز کرد: در این مدت تاریخ، گزارشات بسیاری از جنایات اسراییل علیه مردم فلسطین را ثبت کرده است و تأکید بر ظلم ریشه‌دار اسراییل نسبت به جامعه‌ی اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، به جمله‌ای از یک دانشمند غربی اشاره کرد و گفت: این دانشمند غربی تأکید دارد که تکنولوژی آنها از انسانیت فراتر رفته و می‌بینیم اسراییل تکنولوژی دارد اما وجدان ندارد، غرب رسانه دارند اما انسانیتش بیدار نیست و به طور کلی آن افرادی که از اسراییل طرفداری می‌کنند و به‌دنبال آن هستند که اسراییل را مظلوم معرفی کنند، وجدان ندارند.

وی با بیان اینکه وجدان‌هایی که آگاه باشد این جنایات را محکوم می‌کند، اظهار کرد: امروز اسراییل برای اینکه هزینه‌ مقاومت را بالا ببرد، به خانه‌های مسکونی و زنان و کودکان بی‌پناه حمله می‌کند.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: اگر اینها شرافت داشتند، با همان نیروهای نظامی جبهه مقاومت نبرد می‌کردند نه اینکه به زن و کودک حمله کنند و آنها را به شهادت برسانند.

وی با تأکید بر اینکه بدتر از اینها کسانی هستند که قلم‌هایشان را در حمایت از اسراییل به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از افراد در همین مملکت، ۷۵ ساله است که این همه ظلم و ستم را دیده‌اند اما سکوت کرده‌اند، اما امروز قلم‌هایشان برای مظلومیت اسراییل و امثال اینها به حرکت درآمده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه اتفاقات اخیر نشان داد که می‌توان دشمن را به راحتی شکست داد و یادآور شد: مولفه‌های قدرت اسراییل، مباحث اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی است و انسجام اجتماعی و درونی لازم که عوامل نگهدارنده‌ یک جامعه است را ندارد.

وی با اشاره به اینکه این‌ها مهاجر از جاهای دیگر هستند و باید به وطن خودشان بازگردند، اظهار کرد: برای این افراد علقه‌های وطنی و الگوهای سرزمینی خیلی مطرح نیست، اما آنچه توانسته اسراییل را سرپا نگه دارد، اشراف اطلاعاتی و قدرت نظامی بوده که در این عملیات اخیر دیدیم این مولفه‌ی قدرت اسراییل نیز قابل شکست است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، ابراز کرد: انسجام کشورهای اسلامی، تحریم و یا قطع ارتباط بعضی از کشورهای اسلامی با اسراییل کمترین کاری است که می‌شود انجام داد.

وی خطاب به برخی کشورهای اسلامی که دنبال عادی سازی ارتباط با اسراییل هستند، گفت: این کشورها باید صدای زن‌ و کودک مظلوم فلسطینی را بشنوند و امیدواریم خداوند به برکت قهر و غضب خودش، بدترین نفرین‌ها را شامل همه‌ غاصبین بفرمایید.

امام جمعه همدان، همچنین با اشاره به دیدار مسئولان برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، همدان را مرکز علم، مرکز دین، مرکز جهاد و مرکز هنر معرفی کردند و این تعبیر مقام معظم رهبری است که فرمودند همدان مرکز همه‌ ارزش‌های تمدنی کشور است.

وی با بیان اینکه کنگره ملی هشت هزار شهید استان هفته گذشته با حضور جمعی از مسئولان کشوری در همدان برگزار شد، خاطرنشان کرد: باید از همه‌ مردم، مسئولان و دبیرخانه کنگره و سپاه پاسداران که زحمات فراوانی در این ایام کشیدند که اجلاسیه‌ به خوبی برگزار شود، تقدیر کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha