یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مقیمی حاجی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور گفت: کانون‌های علمی فضای خوبی است که فرد با ارائه مطلب خود و تکرار آن، به تقویت حافظه بلند مدتش کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی صبح امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، اظهار داشت: انواع مظاهر فساد در این عالم وجود دارد، با این وجود انسان چگونه می‌تواند از شهوات خود را خلاص کند؟ به همین جهت ائمه آمدند که بگویند ای انسان سرت را بالا بگیر که عالم دیگری هم وجود دارد.

وی افزود: ائمه آمدند انسان‌ها را با عالم غیب آشنا کنند تا لحظه لحظه زندگی‌مان را مشغول عبادت کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: دروس صرف و نحو علوم ابرازی است تا بتوانید مستقیم از منابع بهره برداری کنید و در جبهه فرهنگی بتوانیم سرباز امام زمان(عج) باشیم، اما چه خوب است افسر این لشکر شویم که برای این کار باید علم و تقوای بهتر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه حضرت حجت طلاب را سرباز خود می‌داند، گفت: در این مسیر طلبگی که انتخاب کردیم باید استقامت کنیم و آن را استمرار ببخشیم.

وی بیان کرد: طلاب در دروس بالاتر با مسائلی همچون قرآن و حدیث که متن محور هستند مواجه هستند، به همین دلیل علم حوزوی نمی‌تواند از متن دانش خود که نص است جدا باشد، همچون نحو و صرف و فهم اینها نیاز به منطق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، با بیان اینکه باید تلاش کرد در طلاب روحیه جستجوگری و تحقیق زنده شود، اظهار کرد: در مدارس باید این کار برای طلاب انجام شود، تا طلاب به یک خروجی برسند، همچنین اساتید در دروس خود کنکاشی را در درس مطرح کنند تا طلاب به دنبال تحقیق در کتابخانه‌ها برای مساله مطرح شده باشند.

وی بیان کرد: مهارت تبدیل درک مطالب از کوتاه مدت به بلند مدت یک مهارت است و در این راستا مدرسه می‌تواند به افزایش این مهارت در طلبه کمک کند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: پیش مطالعه می‌تواند به تمرکز بر مطلب کمک کند، همچنین کانون‌های علمی، فضای خوبی است که فرد با ارایه مطلب خود و تکرار آن، به تقویت حافظه بلند مدتش کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha