یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستا تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: اقدامات انصار الله یمن در جلوگیری از تردد کشتی های رژیم صهیونیستی از دریای سرخ آمریکا را که خود را امپراطور دریا می دانست مجبور به تشکیل ائتلاف علیه این گروه شبه نامی کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت ام البنین توانستند چهار قهرمان را تربیت کنند که در کربلا به کمک امام حسین(ع) شتافتند و در واقع این چهار فرزند محصول ایمان و باور این بانوی نمونه اسلام بود که فرزندان خود را فدای اهل بیت و امام حسین (ع) می‌دانست و این ارادت نشأت گرفته از ایمان درونی و درجه عالیه ام البنین است.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که راه شهدا را ادامه دادند و تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش آفرینی این مادران صبور شهدا است، مادران و همسران شهدا، ام البنین‌های عصر حاضر در ایران هستند که صبر و فداکاری از ویژگی‌های آنهاست.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: ۷ دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی است که می‌توان از آن به یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی یاد کرد که در راستای احیای بزرگ سنت اسلام یعنی ضرورت علم آموزی برای مسلمین شکل گرفت، زمانی که در دنیا نشانه‌ای از تعلیم وجود نداشت اسلام با خواندن و نوشتن، آیات آغازین قرآن را شروع کرد و اسیرها را با آموزش دادن به مسلمانان آزاد کرد.

وی اظهار کرد: این ارزش گذاری به علم از سوی اسلام موجب شد از دل اعراب جاهلی دانشمندانی به وجود بیایند که غرب در عمر خود نظیر آن را ندیده است.

حجت الاسلام کوهی تآکید کرد: بالای ۵۰ درصد مردم قبل از انقلاب توان خواندن و نوشتن نداشتند و به برکت نهضت سواد آموزی ۹۷ درصد مردم ایران اسلامی با سواد هستند، قبل از انقلاب بسیاری از کودکان از ورود به مدارس محروم بودند.

وی افزود: در دورانی که کشور با یک جنگ تحمیلی مواجه بود، امام خمینی (ره) دستور ایجاد نهضت سواد آموزی را صادر کردند و در کمتر از ۸ سال ۱۱ میلیون از این طریق باسواد شدند.

امام جمعه تکاب ادامه داد: مجلس و دولت در جذب افراد فعال در نهضت سواد آموزی باید اهتمام لازم را انجام دهند و بسیاری از افراد به روستاهای دور دست جهت علم آموزی به دیگران می‌روند که انتظار می‌رود دولت این افراد را جذب کند.

وی اضافه کرد: باید خدا قوت گفت به شیرمردان انصارالله یمن که روزگار رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را سیاه کرده‌اند و جا دارد از دولت مالزی تقدیر شود که تصویب کرد کشتی‌های رژیم صهیونیستی حق پهلو گیری در بنادر این کشور را ندارند و کاش یک ذره از این غیرت در حکام کشورهای عربی بود و برخی از این‌ها که اسم خود را خادم الحرمین گذاشته‌اند اما با خیانت به حرمین شرفین از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، مردم مدینه و مکه هم چشم خود را به روی قتل عام مردم غزه بسته‌اند.

حجت الاسلام کوهی اظهار کرد: اقدامات شجاعانه انصارالله یمن توانسته بسیاری از بنادر رژیم صهیونیستی را تعطیل کند و آمریکا که خود را امپراطور دریاها می‌دانست، مجبور کرده برای مقابله با یک گروه شبه نظامی دست به ائتلاف دریایی بزند و این شجاعت و غیرت نشأت گرفته از پیروی از حیدر کرار است.

وی اضافه کرد: انصارالله یمن در حال بررسی واکنش به هر گونه دخالت آمریکا در منطقه است و اگر حماقتی از آمریکایی‌ها سر بزند دیگر پایگاه های نظامی فرانسه، انگلیس و آمریکا و کشتی‌های آن ها در منطقه امنیت نخواهد داشت.

امام جمعه تکاب گفت: در بحث فرزندآوری نباید غفلت کرد، ما با یک تهدید و بحران کاهش جمعیت مواجه شدیم که اگر بدان دقت نشود با مشکل بسیار بزرگی مواجه خواهیم شد و افزایش جمعیت در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش والایی دارد، خدای متعال رزاق است و می‌رساند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های حمایت جمعیت و جوانی، آسان کردن ازدواج است، سنت حسنه ازدواج را با سختگیری‌ها در تهیه جهیزیه، مهریه سنگین و برگزاری مراسم‌های سنگین، راکد و متوقف نکنیم، یکی از مبارک‌ترین سنت‌ها ازدواج است و با عدم سختگیری در ازدواج و تقویت فرهنگ توجه به خانواده و تشکیل خانواده، به ازدواج جوانان توجه و کمک شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha