یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بر

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی به شکل گیری اتحاد شیطانی اسرائیل در مقابل جهان اسلام با بعضی کشورهای اروپایی در مقابله با انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: برای خنثی نمودن این اتحاد شوم، مسلمانان جهان باید تمام توانشان را بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان به بخش هفتم حکمت ۳۸ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) در این بخش از حکمت به امام حسن مجتبی (ع) فرمود، برای پیدا کردن دوست با انسان دروغگو و کذاب رفاقت نکن چون مانند سراب است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: آیت الله العظمی مکارم فرمود، دوستی با فردی که انگیزه‌اش منافع خود، ضعف ایمان و بی بند و باری باشد، خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن گرامی داشت هفتم شهدای انتظامی در راسک، گفت: با عرض تسلیت به خانوادهای معظم شهدای راسک از خداوند متعال می‌خواهیم انتقام خودش را هرچه زودتر از این ظالمان و اربابشان بگیرد.

امام جمعه کاشان، با ابراز تأسف از حکم پاپ در مسخره کردن دین خدا مبنی بر اینکه ۶ ماه کاتولیک می‌تواند در تبرک زوج‌های هم جنس‌گرا شرکت کنند، گفت: باعث تأسف است که پاپ می‌گوید چون مردم به فحشا می‌افتند از باب دفع افسد به فاسد بروید ازدواج کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امروز پاپ عامل تغییر احکام الهی شده است، یادآور شد : کنگره آمریکا هم طرح حمایت از ازدواج هم جنسگرایان را تصویب می‌کند.

امام جمعه کاشان بر لزوم فراهم نمودن زمینه ازدواج آسان جوانان در سنین پایین تأکید کرد و یادآور شد: بعضی اوقات دخترها و پسرها برای ازدواج به خاطر مهریه‌های زیاد و رسوم‌های بی‌جا نگرانند، لذا برای ترویج ازدواج باید مهریه‌ها و جهیزیه‌ها سبک گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن گرامی داشت سالروز وفات حضرت ام البنین به عنوان روز تجلیل از مادران و همسران شهدا، ابراز کرد: باید درس ولایت مداری را از ام البنین یاد بگیریم که وقتی خبر شهادت حضرت عباس(ع) را به او دادند، فرمود چهار فرزندم فدای امام حسین (ع) بشوند.

امام جمعه کاشان به تشکیل نهضت سواد آموزی در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی در زمان شاه ۴۷ درصد مردم باسواد بودند ولی به برکت انقلاب اسلامی بالای ۹۷ درصد مردم با سواد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به جشنواره فرهنگی فردخت اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع ۲۵ دستگاه اجرایی، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی شهرستان کاشان و دیگر شهرهای کشور در برگزاری این جشنواره به منظور ترویج پوشش اسلامی در طراحی مانتوهای اسلامی همکاری دارند.

امام جمعه کاشان، به شکایت مردم در حمل و نقل عمومی به مسیر اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: با خبر شدیم که بعضی از شرکت‌های مسافربری کاشان به اصفهان با کم کردن تعداد اتوبوس‌ها، مسافرین مجبورند تا کف اتوبوس بنشینند، لذا از مسئولان استانی انتظار داریم با بررسی آن، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به شکل گیری اتحاد شیطانی اسرائیل در مقابل جهان اسلام با بعضی کشورهای اروپایی در مقابله با انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: برای خنثی نمودن این اتحاد شوم، مسلمانان جهان باید تمام توانشان را بکار گیرند.

امام جمعه کاشان، ضمن قدردانی از کشور مالزی در حمایت از انصارالله یمن، تصریح کرد: انصارالله یمن به عربستان سعودی و امارات هشدار داده که اگر با نقض حریم هوایی جهت حمله آمریکا به یمن در کنار اسرائیل و علیه فلسطین بخواهند بایستند، پاسخ قاطع خواهد داد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha