شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت : در عملیات‌های تروریستی در کشورمان برای اولین بار است که حدود ۱۰۰ نفر در کرمان به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت زائران سردار دلها در کرمان، اظهار داشت: در عملیات‌های تروریستی در کشورمان برای اولین بار است که حدود ۱۰۰ نفر در کرمان به شهادت رسیدند.

امام جمعه کاشان، به رذالت دشمن در این عملیات تروریستی اشاره کرد و گفت: دختر خانمی که ۵ ماه از عقدش گذشته و شوهرش تک فرزند یک خانواده است در حال خدمت رسانی به زائران در موکب به شهادت رسیده و یا فرزندی که منتظر مادر خسته‌اش کنار جدول نشسته بود در مسیر راه رفتن به موکب به شهادت رسید، همه اینها اوج رذالت دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کنند مردم ایران از شهادت می‌ترسند، ابراز کرد: مردم ایران مردمی هستند که در ماه مبارک رمضان به درگاه خداوند دعا می‌کنند تا شهادت نصیبشان شود، بنابراین از شهادت نمی‌ترسند و پیرو حسین بن علی (ع) هستند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه باعث تأسف است همین دشمن خبیثی که داعش را مسلح کرد در فضای مجازی نیروهای امنیتی ما را به کم کاری متهم می‌کند، اظهار کرد: آمریکای خبیث انواع و اقسام بمب‌ها را برای نقشه‌های مختلف فرستاده است که بسیاری از آنها توسط نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشور خنثی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: همانطور که اسرائیلی‌ها گفته‌اند ترورهایی که در لبنان انجام داده‌ایم منظورمان حزب الله و کشور لبنان نبوده، در ماجرای ایران هم چون جرأت نداشتند بگویند کار آنها بوده، به اسم داعش اطلاعیه دادند.

وی به ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت علی بن محمد باقر(ع) شهید اردهال و سفیر امام باقر(ع) در منطقه کاشان و شهادت امیرکبیر اشاره کرد و یادآور شد: امیر کبیر شخصیتی بود که برای کشور خوب کار می‌کرد، اما شاهان خبیث قاجار با دسیسه انگلیس او را به شهادت رساندند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه علی بن باقر امام باقر و امام صادق سفیر ولایت در کاشان بود، ادامه داد: امام باقر(ع) وقتی فرزندشان را به کاشان فرستادند، فرمودند پسرم من شما را در حالی به کاشان می‌فرستم که دیگر برگشتی در کار نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به مقایسه سفیر امام حسین(ع) در کوفه با سفیر امام باقر(ع) در اردهال کاشان پرداخت و یادآور شد: در حالی ۶ هزار نفر از مردم کاشان به استقبال علی بن باقر(ع) آمدند و کل منطقه کاشان با ایشان بیعت کردند و به ایشان وفادار بودند، اما چون در خود کاشان نبود و در اردهال بود کسانی که در رکاب ایشان بودند مانند۷۲ تن به شهادت رسیدند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ۲۷ جمادی باید جدی گرفته شود، تأکید کرد: ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت علی بن باقر (ع) در مدارس و مساجد باید پرشور برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو، اظهار کرد: رهبری در دیدار با مداحان فرمودند کسانی که با انتخابات مخالفت کنند به معنی این است که با اسلام و جمهوری اسلامی ایران مخالفت می‌کنند.

امام جمعه کاشان، بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه برای انقلاب خیلی هزینه شده، از عموم مردم متدین کاشان، مداحان، معلمین، هنرمندان، ائمه جمعه و جماعات، شورای نگهبان و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم در عرصه شرکت در انتخابات حداکثری و پرشکوه، کوتاهی و سستی نکنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha