دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه های علمیه خواهران در جمع طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهراء سلام‌الله‌علیها در مشهد، گفت: طراحی صفر تا صد مسیر نخبگانی و طراحی نظام حل مشکلات توسط نخبگان و فرهیختگان ضر

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران در جمع طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهراء سلام‌الله‌علیها در مشهد، گفت: طراحی صفر تا صد مسیر نخبگانی و طراحی نظام حل مشکلات توسط نخبگان و فرهیختگان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در جلسه افتتاحیه اردوی زیارتی سرای امید(ویژه طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهراء سلام‌الله‌علیها) که توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان در رواق حضرت زهراء(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این اردو، خطاب به طلاب استعداد برتر اظهار داشت: فرصت در محضر امام رئوف و زیارت ایشان را که در اردو بواسطه استعداد برتری برای شما محقق شده، غنیمت دانسته و قدردان این نعمت باشید.

وی با قرائت آیه ۱۱ سوره مجادله به مسئولیت‌ها و وظایف طلاب استعداد برتر اشاره کرد و افزود: طلاب باید در این مسئله دقت ویژه داشته باشند که میان مؤمن عالم و مؤمن به معنای عام تفاوت است؛ مؤمن عالم با برکت است و به همان نسبت دارای وظایف سنگین تری است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین طلاب را به حفظ نعمت و موقعیت استعداد برتری، اهتمام عمل به دانسته‌ها، اخلاص در عمل، کسب نیت نیکو و توجه به بندگان خدا و هدایت آنان توصیه کرد.

وی با بیان این نکته که طلاب باید ضمن مراقبت از کید شیطان و رهایی و عبور از عناوین، به آداب دینی و آنچه از مؤمن عالم انتظار می رود توجه داشته باشند، بر لزوم توجه به خطر سقوط نخبگان و در بوته آزمایش بودن آنان را تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطرنشان کرد: سه دسته می توانند بار دانش را حمل کنند؛ اول پیامبران، دوم فرشتگان مقرب الهی و سوم مؤمنانی که خداوند قلوب آنان را آزموده باشد و از امتحانات الهی سربلند بیرون آمده باشند.

وی در پایان، طراحی صفر تا صد مسیر نخبگانی و طراحی نظام حل مشکلات توسط نخبگان و فرهیختگان را ضروری دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha