سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مقیمی

حوزه/ رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه های علمیه خواهران از اختصاص شهریه به طلاب حافظ قرآن خبر داد و گفت: برای شناسایی حافظان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، آزمون های کتبی در سامانه سیما و شفاهی در مدیریت‌های استانی و مدارس منتخب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم مقیمی ضمن اعلام موافقت دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر پرداخت شهریه به طلاب حافظ، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرط اختصاص شهریه، شرکت طلاب در آزمون‌های سالانه حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است، فرآیند شناسایی طلاب مشمول، در دستور کار معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت.

وی در خصوص برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن تصریح کرد: این آزمون در دو مرحله کتبی، به‌صورت مجازی از دوم تا هشتم بهمن در سامانه سیما و نیز در مرحله دوم به صورت شفاهی (حضوری) برگزار می‌شود. آزمون حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در یک مرحله شفاهی توسط مدیریت‌های استانی و مدارس منتخب برگزار می‌شود.

رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه های علمیه خواهران، حداقل میزان محفوظات قرآن کریم را ۵ جزء و برای نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حداقل یک ششم از این کتابها به صورت پیوسته یا پراکنده عنوان کرد.

وی گفت: ممتحنین و داوران مجاز مجرب و واجد شرایط کشوری که دارای مدرک در عرصه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از مراکز قرآنی معتبر مانند دارالقرآن، سازمان تبلیغات، اوقاف، مرکز مدیریت و .. به منظور برگزاری آزمون شفاهی توسط مدیریت‌های استانی و ارسال به ستاد جهت تایید شناسایی شدند.

مقیمی یادآور شد: شهریه در سال جاری صرفا؛ به طلاب جاری حضوری، اساتید و مبلغین شرکت کننده در آزمون‌های تعریف شده تعلق می گیرد و استمرار شهریه طلاب حافظ، به ابلاغیه سالانه از سوی دفتر مقام معظم رهبری و قبولی در آزمون مجدد هر سال بستگی دارد.

رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: لیست برگزیدگان آزمون کتبی و نیز اطلاعات لازم جهت برگزاری آزمون شفاهی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است، طلاب خواهر برای شرکت در آزمون حفظ، وارد سامانه سیما شده و با جستجوی عبارت " آزمون حفظ قرآن کریم" و بر اساس میزان محفوظات خود، در آزمون ها شرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه شکوهی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    شهریه طلاب خواهرحافظ
  • فاطمه شکوهی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 1
    سامانه سیما
  • فاطمه شکوهی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    آزمون کتبی حفظ قرآن طلاب
  • فاطمه شکوهی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    آزمون کتبی حفظ قرآن طلاب