چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ایجرود گفت: رژیم خبیث و وحشی اسرائیل به سبب اشتباهات بزرگی که مرتکب شده، خیلی زود تنبیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایجرود ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و سفارش به انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: در آیات ۷ و ۸ سوره زلزال می‌خوانیم، پس هر کس هم‌وزن ذره‌ای نیکی کند، آن نیکی را ببیند و هرکس به قدر ذره‌ای کار زشتی مرتکب شده آن هم به کیفرش خواهد رسید.

وی با بیان تفسیر و پیام‌های دو آیه فوق گفت: زلزله بزرگ زمین در آستانه قیامت، امری قطعی و حتمی است. قیامت روز تحیّر انسان و زمین از گواهان قیامت است. در قیامت راه هرگونه انکار بسته است و همه مردم در دادگاه عدل الهی یکسان‌اند.

امام جمعه ایجرود ضمن ارائه مطالب مبسوطی در رابطه با اعمال خیر و شر انسان افزود: کیفر و پاداش الهی، بر اساس عمل است. عمل هر چه هم کوچک باشد حساب و کتاب دارد لذا گناهان و عبادات را کوچک نشماریم.

حجت‌الاسلام زرینه ضمن اشاره به مجازات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: رژیم خبیث و وحشی اسرائیل به سبب اشتباهات بزرگی که مرتکب شده، خیلی زود تنبیه خواهد شد.

وی با اشاره به تشکر عملی مسئولین از خروش عظیم و با شکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: قدردانی و تشکر مسئولین از ملت همیشه در صحنه باید عملی باشد و مردم تاثیر و نتیجه آن را ببینند و لمس کنند.

امام جمعه ایجرود با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، با تبریک این مناسبت به ارتشیان جان بر کف، گفت: ارتش کلمه طیبه برخاسته از ایمان و عمل صالح است. ارتش جمهوری اسلامی ایران با توان و اقتدار مثال‌زدنی خود، آماده پاسخ‌گویی سخت و قاطع به هرگونه خطای دشمنان است.

وی روز هشت شوال را یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ اسلام به ویژه شیعه برشمرد و گفت: قبرستان بقیع یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های تاریخ و از مکان‌های مقدس و مورد احترام مسلمانان به‌شمار می‌رود و نبی مکرم اسلام در مورد آن فرمودند از بقیع هفتاد هزار نفر که صورتشان مانند ماه چهارده شب است، محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.

حجت‌الاسلام زرینه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله عفاف و حجاب، گفت: موضوع حجاب و عفاف و مسئله فرهنگ جزو اولویت‌های کشور است و در شرایط فعلی یک خط مقدم محسوب می‌شود چرا که دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند.

امام جمعه ایجرود در رابطه با حسابرسی خدا، گفت: آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم‌السلام نشان دهنده آن است که حسابرسی خدا در روز قیامت دقیق و جدی است و ترازوهای سنجش اعمال در قیامت بسیار ظریف‌اند و حتی کوچک‌ترین و کم‌ترین عمل‌ها را وزن می‌کنند.

وی در ادامه خطبه‌ها با ذکر روایتی از آموزش قرآن کریم به شخصی در مسجد توسط یکی از اصحاب پیامبر اکرم(ص)، گفت: وقتی آموزش قرآن به دو آیه آخر سوره زلزال رسید، آن شخص گفت همین قدر برای زندگی من کافی است، هرچه می‌خواستم درس بیاموزم آموختم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha