پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صادقی آرمان

حوزه/ مدیر روابط عمومی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری جشنواره فرهنگی «شفیعه» با حضور خادمان حرم حضرت امام حسین(ع) در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با خبرنگاران در سالن جلسات ساختمان کریمه اهل بیت(س) با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی شفیعه در قم، اظهار داشت: با رایزنی های متعددی که با اعتاب مقدسه داشته ایم، تفاهم نامه ای به امضاء رسید که هفته های فرهنگی را در اعتاب گوناگون برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه از چهارم اسفند، میزبان 47 نفر از مسئولان و خادمان حضرت أباعبدالله الحسین(ع) در قم هستیم، ابراز داشت: این برنامه از فردا با استقبال رسمی از کاروان حسینی و اهداء پرچم متبرک گنبد امام حسین(ع) از ساعت 16:30 در صحن امام رضا(ع) آغاز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به برنامه های روز دوشنبه این جشنواره، خاطرنشان ساخت: برگزاری جشن میلاد حضرت زینب(س) به زبان فارسی و افتتاحیه جشنواره با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری، مداحی سید مهدی میرداماد و گروه تواشیح الغدیر با حضور مسئولین استان و نماینده تولیت حرم امام حسین(ع) و برگزاری جلسات گوناگون با موضوع بانوان نمونه اسلام از برنامه های این روز می باشد.

حجت الاسلام صادقی آرمان تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه جشنواره در محل دائمی نمایشگاه های حرم در صحن جامع فاطمی، آغاز برپایی حلقات معرفت در محل برگزاری نمایشگاه و با همکاری دفاتر زائران غیرایرانی حرم، برگزاری شب شعر به زبان های عربی، فارسی و اردو در سالن امام خامنه ای در ساعت 19 و حضور در زایشگاه الزهرا(س) با همراهی مسئولان و خادمان حرم امام حسین(ع) از برنامه های این جشنواره در روز سه شنبه پنجم اسفندماه می باشد.

وی با اشاره به برنامه های روز چهارشنبه ششم اسفندماه، اذعان داشت: غبارروبی آستان حضرت موسی مبرقع در ساعت 21 و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی دکتر رفیعی از برنامه های این روز می باشد.

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، به برنامه های روز پنج شنبه هفتم اسفندماه نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم خطبه خوانی خادمان حرم مطهر با حضور خادمان حرم امام حسین(ع)، عطرافشانی مزار شهدا در گلزار شهدا امامزاده علی بن جعفر(ع) در ساعت 16 و برگزاری  مراسم ویژه اردو زبان ها در سالن امام خامنه ای از جمله برنامه های این روز می باشد.

حجت الاسلام صادقی آرمان حضور خادمان دو حرم در دعای ندبه مسجد مقدس جمکران، برگزاری نشست آموزشی ویژه بانوان به زبان اردو و حضور در نمازجمعه را از برنامه های روز جمعه این جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به برنامه های این جشنواره در روز شنبه نهم اسفندماه، اظهار داشت: برگزاری مراسمی ویژه عرب زبان ها در ساعت 20 با مداحی ملاجلیل کربلایی، حضور در مدرسه علمیه المهدی ویژه طلاب غیرایرانی، عیادت از بیماران و غبارروبی اختصاصی ضریح حضرت معصومه(س) از سوی خادمان حرم أباعبدالله الحسین(ع) از جمله برنامه های این روز می باشد.

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) روز یکشنبه دهم اسفندماه را روز آخر جشنواره عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم ویژه عرب زبان ها و اختتامیه جشنواره همراه با قرعه کشی برندگان مسابقات گوناگون در این هفته در ساعت 20 در شبستان حضرت امام(ره) از برنامه های روز آخر این جشنواره می باشد.

حجت الاسلام صادقی آرمان با اشاره به جوایز برندگان مسابقات، ابراز داشت: 12 سفر به کربلای معلی و 150 هدیه دیگر از سوی حرم از جمله انگشترهای مزین به سنگ قبر حضرت فاطمه معصومه(س)، از جمله جوایز این مسابقات می باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha