چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حرم حضرت معصومه

حوزه/ معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ویژه‌برنامه‌های شب تحویل سال نو در آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام مهدی احمدی امروز (26 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص ویژه‌برنامه‌های ایام نوروز عنوان کرد: برنامه‌های لحظه تحویل سال94 در تاریخ 29 اسفند از ساعت 22 در آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) شروع می‌شود.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در شب تحویل سال نو برنامه زمزم معرفت ساعت 22 و سی دقیقه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد به‌صورت پرسش و پاسخ اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی بیان کرد: در شب تحویل سال نو، قرائت قرآن کریم با تلاوت کریم منصوری در ساعت 24، سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی در ساعت 40 دقیقه بامداد، دعای توسل با صدای مداح اهل‌بیت (ع) حیدر زاده در ساعت یک و 20 دقیقه صبح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: لحظه تحویل سال نو در ساعت 2 و 15 دقیقه صبح خواهد بود که زائران با توسل به امام زمان (حج) به استقبال سال جدید خواهند رفت و پس‌ازآن پیام مقام معظم رهبری (مدظله) در حرم پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: در پایان زائران حرم به‌صورت همگانی به زیارت حضرت معصومه (س) خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد: بعد از تحویل سال، برنامه‌هایی در قالب مناجات برای زائرانی که تمایل دارند بعد از تحویل سال، به شب‌زنده‌داری در حرم بپردازند، برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های آستان مقدس در نوروز 94 گفت: در هفته نخست نوروز، با توجه به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، مراسم سوگواری بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری و مداحی حاج علی مالکی و حسن شالبافان برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام احمدی به برگزاری محفل قرآن کریم در شام شهادت حضرت صدیقه کبرا(س) افزود: در سالروز شهادت سرور زنان، حضرت فاطمه سلام‌الله علیها، مراسم سوگواری از ساعت 10:30 در حرم مطهر آغاز می‌شود که علاوه بر سخنرانی و مداحی، خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز توسط سید علی حسینی نژاد پیش از نماز ظهر در شبستان امام خمینی(ره) قرائت می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، در هفته دوم نوروز 94 بعد از نماز مغرب و عشا، به تشریح برنامه‌های روزانه حرم مطهر پرداخت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود:  برگزاری ویژه‌برنامه زمزم معرفت، پاسخ‌گویی شرعی و معارفی، مسابقات معارفی، مشاوره دینی، معرفی مقابر، حلقه‌های معرفت، تور حرم گردی، اتاق عقد (در هفته دوم نوروز94) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان، تحلیل روابط نامشروع، نماز و عفاف و حجاب ازجمله برنامه‌های روزانه در حرم مطهر می‌باشد.

وی فعالیت‌های اداره زائران غیر ایرانی در نوروز 94 را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: این اداره در ایام نوروز ارائه‌کننده خدماتی چون ترجمه پیام رهبری به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و آذری، برگزاری حلقه‌های معرفت، دوره‌های کوتاه‌مدت، نشست‌های تخصصی حضرت زهرا و حضرت معصومه سلام‌الله علیهما و...، برپایی ایستگاه کریمه، نمایشگاه دست آورده‌ای انقلاب اسلامی، مراسم ویژه ایام فاطمیه، مسابقه روزانه، مشاوره و پرسش و پاسخ به 9 زبان، پرده‌خوانی و اجرای طرح ملی انس با ثقلین می‌باشد.

حجت الاسلام احمدی به برپایی شهرک معارفی «بهشت بانو» از 27 اسفندماه جاری تا 13 فروردین‌ماه 94 گفت: این شهرک معارفی صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 – بعدازظهرها از ساعت 16 الی 22 با موضوع سبک زندگی برای سنی مختلف خردسال، کودک و نوجوان و والدین پذیرای زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت است.

وی به‌ویژه برنامه‌های شهرک معارفی اشاره و عنوان کرد: هر شب از ساعت 20:30 تا 22 شبستان حضرت نجمه خاتون علیها السلام برنامه روایت گری شهدا، گفتگو با هنرمندان و چهره‌های ماندگار، اجرای نمایش و رونمایی از محصولات فرهنگی تولیدشده در شهرک، شعرخوانی و مدح اهل‌بیت ازجمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: سلسله همایش‌های سبک زندگی با موضوعات خانواده ازدواج، فرزند آوری ، فرزند پروری و آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و رسانه در صحن صاحب‌الزمان (عج )سالن امام خامنه‌ای‌ هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء تاریخ از 1/1/94 لغایت 15/1/94 در این شهرک معارفی برگزارمی شود.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی روزانه در شهرک معارفی اشاره کرد و گفت: به‌منظور بالا بردن سطح علمی و فرهنگی زوجین و والدین پیرامون موضوع ازدواج، خانواده فرزند آوری و فرزند پروری

از تاریخ 28/12/93 لغایت 13/1/94 یک و نیم ساعت قبل از اذان ظهر و یک نیم ساعت قبل از اذان مغرب کارگاه‌های آموزشی معارفی رد شبستان حضرت نجمه در غرفه زوجین و والدین بخش خانواده شهرک معارفی برپا می‌گردد.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha