پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: کسانی که محو غرب هستند شکل خانه سازی و شهرسازی آنها نشان می‌دهد که قبله آنها به سمت نیویورک است؛ شهرسازی ما باید به گونه ای باشد که رنگ و بوی اهل بیتی(ع) داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری  جمعه شب  در جمع عزاداران حضرت فاطمه معصومه(س) که درحرم  این بانوی کرامت برگزارشد اظهارداشت: تعریف زندگی در اسلام با سایر ادیان مختلف از این جهت متفاوت است که این تعریف در عالی ترین درجه خود است.

وی افزود: آنچه که اهل بیت(ع) از دین و کار و زندگی ارایه کرده اند، مدلی است که در هیچ مکتبی دیده نمی شود، زیرا هیچ مکتبی چنین نگاه عالی به این مساله نداشته است.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: در دین مبین اسلام کار کردن، زندگی کردن، آسایش و ازدواج و... همه می تواند در دایره دین قرار گیرد و دین به دنبال گوشه نشینی و منزوی کردن انسان نیست.

وی گفت: اسلام نمی خواهد که ما را محصور کند و به همین دلیل فرایندی را بیان می کند که در قالب آن انسان با همه این امور نیز در دایره دین باشد .

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری اظهارکرد:از نظر اسلام نیازها،  انسان را به سمت خدا می برند؛ ولی حقیقت آن است که انسان فقیر تا گرسنه است فقیر خداست، ولی وقتی که سیراب هم شد باید خود را فقیر خدا بداند؛ یعنی با برطرف شدن نیاز نیز نباید خود را از خدا بی‌نیاز بداند.

وی گفت: اهل بیت(ع) از ما می خواهند که همه زندگی خود را با یک شیوه هدایت کنیم که همان نور خدا است.

وی افزود:  امام(ع) زندگی ما را تدبیر می کند؛ در حقیقت این سیاست امام (ع)است که همه فعالیت های انسان را در مسیر عبادت قرار داده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن بیان کرده است که خانه انبیا، خانه هایی هستند که هر کاری که در آن انجام می شود ذکر خداست و این خانه ها خانه اهل بیت(ع) نیز می باشد؛ ولی حضرات معصومین(ع) از ما می خواهند که همه زندگی ما در هر لحظه عبادت باشد؛ یعنی کاری کنیم که کار، خواب و خوراک ما عبادت باشد.

وی گفت: ائمه(ع) به نحوی ما را سیاست می کنند که کار و تجارت و خواب ما خارج از عبادت نیست؛ یکی از این راهکارها «دائم الذکر» بودن است؛ یعنی وقتی از خواب هم بیدار می شویم؛ فورا ذکر خدا را بگوییم که اگر چنین شد، قطعا در دل قبر هم از ذاکرین خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: جهنم کسانی که از ائمه(ع) دوری جسته اند از همین دنیا آغاز می شود و بهشت کسانی که معرفت امام(ع) را نیز دارند در همین دنیا آغاز  شده است.

وی گفت: کسانی که محو غرب هستند شکل خانه سازی و شهرسازی آنها نشان می‌دهد که قبله آنها به سمت نیویورک است؛ شهرسازی ما باید به گونه ای باشد که رنگ و بوی اهل بیتی(ع) داشته باشد.

این استاد حوزه  خاطرنشان کرد: اگر در شهرک های ما جایی برای مسجد نیست، نشان می دهد که رویکرد ما اهل بیتی( ع) نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha