سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: باید حجاب ها دنیایی که مانع از درک خدا می شود را کنار زد و اگر کسی حجاب ها راکنار نزد، در آخرت نیز حجابی در مقابل آنها خواهد بود و خدا را نخواهد دید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری شب گدشته در مراسم عزاداری در مدرسه فیضیه، گفت: مفهوم ذکر در قرآن همان، پیامبر اکرم(ص) است و ائمه(ع) هستند.

 وی افزود: هر کس که در محیط پیامبر و ائمه اطهار(ع) باشد اهل ذکر است و با خدا به او توجه می کند«أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» یعنی خدا ما را یاد می کند و قلوب آرام می شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: باید حجاب ها دنیایی که مانع از درک خدا می شود را کنار زد و اگر کسی حجاب ها راکنار نزد، شاید در آخرت نیز حجابی در مقابل آنها باشد و خدا را نبینند.

وی افزود: دلیل عدم حس کردن خدا در روی زمین و دلیل عدم حس محبت ولطف خدا بر ما همین حجاب هاست؛ این در حالی است که حس محبت دیگران را حس می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یادآورشد: یکی از اقسام محبت خداوند همه محبت هایی است که در عالم وجود دارد خاطرنشان کرد: در بهشت اولیای خدا در جوار و در محضر رب کریم هستند وحجاب بین آنها و خدا از بین می رود و خدا به آنها می گوید که شما اهل کرامت من هستید و بهتر ازین نعمت را می خواهید که خداوند بیان می کند که از این مقام بالاتر، لطف محبت من به شماست.

وی افزود: اگر انسان به خود هم محبت دارد، این محبت ذاتی و فطری نیست، بلکه خداوند است که انسان را به  او وصل کرده است و این محبت شعاعی از محبت خداست و الا کسانی که خود را می کشند به این دلیل است که خدا آنها را رها می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یادآورشد: قرار و آرامش و سکون ما لحظه ای است که به محضر خدا می رسیم و بزرگترین رنج و عذاب برای انسان تردید و شک به خداست.

رئیس فر هنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: اگر انسان حضور حضرت حق، آن هم حضور با اسمای حسنای الهی را درک کند، بزرگترین درجه آرامش است؛ خداوند در علو خودش دانی و نزدیک است و در عین نزدیک بودنش عالی است.

وی افزود: این ما هستیم که باید حرکت کنیم واین حجاب ها را برداریم؛ این حجاب ها نیز در بیان اهل بیت(ع) و علما آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یادآورشد: یکی از حجب ظلمانی، اراده هایی است که در مقابل خدا شکل می گیرند؛ این حجب، حجاب استکبار علی الله و طغیان در مقابل خداست؛ شیطان در مقابل خدا اراده کرد و برای همیشه از رحمت خدا دور شد و وادی ظلمات نیز شکل گرفت؛ این وادی، وادی ظلمت اراده هاست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: همه دستگاه اطلاعاتی شیطان قوای ظلمانی است؛ شیاطین انسی نیز در عالم چنین هستند؛ بسیاری از عوالم هستند که نمی دانند اصلا از خلق انسان خبرندارند، ولی شیاطین انسی را می شکند.

وی افزود: برای ظلمات استکبار علی الله نیز قوایی آفریده شده است که از جمله آنها می توان به بخل و حسد و... اشاره کرد؛ این درگیری بین ظلمات و نور یک درگیری تاریخی است و از ابتدا جهل و عقل در یک درگیری تاریخی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یادآورشد: هر که از ولایت خدا خارج شد به سوی ظلمات حرکت کرده است که این ظلمات تا قیامت هم پابرجاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha