یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میرباقری

حضرت معصومه(س) عالمه علوم ظاهری و باطنی ائمه اطهار علیهم السلام است، این مقام در حدی است که به ما دستور داده اند، مزار مطهر این بانوی با کراکت را زیارت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، شب گذشته در جمع زائران بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، اظهار داشت: یکی از عبادات مهم در مکتب اهل بیت علیهم السلام، زیارت است.

وی با بیان اینکه کمتر عبادتی است که چنین پاداشی از سوی معصومین علیهم السلام برای آن ذکر شده باشد، تصریح کرد: از این میان، زیارت امام حسین(ع) و امام رضا(ع)از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که بر اساس روایات، پاداش زیارت امام رضا علیه السلام، زیارت خداوند در عرش الهی است، گفت: البته ممکن است برخی پس از این که از زیارت امام رضا علیه السلام فارغ می شوند، از پاداش آن نیز خارج شوند، برخی زائران هم هستند که بعد از خروج از حرم این امام  همام، تا پایان عمر از حالت زیارت خارج نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، زیارت را سفر از خانه دنیا و تعلقات مادی به سمت خدا معرفی کرد و گفت: همانطور که نماز سفر الی الله است، زیارت امام علیه السلام نیز سفر الی الله است؛ آدابی که در زیارات وارد شده، در این مسیر به انسان کمک می کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: البته این سفر، سفری است که انسان باید با اتکا به خدا وارد آن شود و خود را از تعلقات دنیایی رها یابد. در این سفر نباید قصد بازگشت داشته باشد.

وی با تاکید بر این که زائر باید زیارت با معرفت داشته باشد، تصریح کرد: انسانی که زیارت او پذیرفته شود، باید با امام عهد کند که آنچه ائمه(ع) می خواهند انجام دهد و از آنچه آنها نهی کرده اند، دوری کند و تبری و تولی داشته باشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: زیارت، ایمان و ولایت انسان را تقویت و جانی تازه به آن می بخشد؛ از این روست که تا این اندازه توصیه درباره زیارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: اگر کسی این آمادگی را در خود ایجاد نماید، با زیارت مضجع نورانی امام معصوم علیهم السلام، به همان اندازه به معنویت و علم امام دست می یابد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که زیارت مؤمن واقعی که از چشمه ولایت سیراب شده باشد، پاداش فراوانی دارد، افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها عالمه همه علوم ظاهری و باطنی ائمه اطهار علیهم السلام است، این مقام در حدی است که به ما دستور داده اند مزار مطهر این بانوی با کراکت را زیارت کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، قم را حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و گفت: انسان می تواند با حضور در حرم بانوی کرامت، خود را بهشتی کند، چراکه گویی انسان همه معصومین علیهم السلام را زیارت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که در وجود حضرت معصومه سلام الله علهیا حقیقتی از 14 معصوم(ع) است، گفت: مردم برای این که بهشتی شوند، نیاز دارند در حرم این بانو حضور یابند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha