جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 350329
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
امام حسین

حوزه/ مدیر مدرسه علی بن ابیطالب(ع) لارستان گفت: همدلی، همزبانی و هماهنگی حضرت امام حسین(ع) با اطرافیان و اصحابش، از پیامدهای نهضت کربلا به شمار می‌آید.

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس گفت: امام حسین(ع) سومین امام شیعیان که در روز سوم شعبان المعظم چشم به دیده گشوده، محور فداکاری و جان فشانی است و ایشان بهترین درس و الگو از نهضت عاشورای حسینی می‌باشد، امروزه طلاب و حتی جوانان ما می‌توانند با مراجعه به این نهضت، درس آزادگی و عزت دادن به انسان ها و همچنین درس حماسه و ایثار را آموخته و در زندگی خود اجرا کنند.

مدیر مدرسه علی بن ابیطالب(ع) لارستان افزود: حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا با تقدیم خون خویش در صحرای کربلا، درخت اسلام را آبیاری و مسلمانان را بیدار ساخت و امروزه جهان اسلام می توانند با مراجعه به پیامدهای نهضت این بزرگوار بیدار شده، با پرداختن به شخصیت الهی امام حسین(ع)  و بررسی زندگی حضرت شناختی پیدا کرده و با سیره آن امام، جهان را بیدار کنیم.

وی به اخلاق ایشان اشاره کرد و گفت: شجاعت، فداکاری، خداترسی و جود و کرم حضرت از مکارم اخلاق ایشان به شمار می‌آید و اگر انسانها بتوانند این مکارم را در زندگی خود پیاده کنند، راه سعادت را پیش گرفته اند و قطعاً عاقبت خوبی منتظر آنان می باشد.

حجت الاسلام موسوی به شخصیت علمی حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره و بیان کرد: دانش و علم حضرت امام حسین(ع) برگرفته از تعالیم خاص پیامبر اکرم(ص) می‌باشد. ایشان با یادگرفتن فنون گوناگون مردم را در مسائل علمی راهنمایی می کرده و تا آنجایی این مرجعیت و علم ایشان گسترش پیدا کرده که امروزه شاهد برگیری گفته های ایشان برای رجال علم فلسفه حلال مشکلات می باشد.

وی اضافه کرد: حضرت حسین(ع) برای برپایی اصل امربه معروف و نهی از منکر قیام کردند و و با کشته شدن خود و فرزندانشان این اصل و مهم را احیا کرد، لذا این مصداق سرلوحه ای باید برای تمام جهان اسلام باشد.

مدیر مدرسه علی بن ابیطالب(ع) لارستان با توجه به پیامدهای این نهضت، تصریح کرد: در نهضت حضرت سیدالشهداء(ع) همدلی، همزبانی و هماهنگی همواره موج می‌زد و تمامی اطرافیان و اصحاب برای ادای تکلیف امر به معروف و نهی از منکر همراه امام بوده و فعالیت خود را انجام می دادند و در آخر با یکرنگی و وحدت جان خود را نثار امام زمان خود کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha