شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام موسوی انور - سپیدان

حوزه/ مسئول مدرسه امام حسن عسکری(ع) سپیدان گفت: اکتفا کردن به حداقل امکانات زندگی، به انسان این فرصت را می دهد که به مسائل دینی و نشر معارف اسلامی بپردازند .

حجت الاسلام سید عبدالرحمان موسوی انور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»از فارس بیان کرد: قناعت، صفت نیکویی است که سبب بسیاری از فضائل اخلاقی دیگر می شود، شخص قانع سریع تر از دیگران به سعادت ابدی نائل می گرد ؛ قناعت و صرفه جویی به معنای اکتفا کردن به اندک و راضی شدن به سهم خود می باشد.

مسئول مدرسه امام حسن عسکری(ع) شهرستان سپیدان گفت: تاریخ درخشان زندگی انبیاء و رهبران الهی و مراجع معظم تقلید و علماء و بزرگان دینی الگوی بی مثالی برای رهروان آنان می باشد، این بزرگواران در طول زندگی سراسر افتخارآمیز خود به قناعت و صرفه جویی پایبند بوده و هرگز دچار کمترین دنیا طلبی و اسراف نشده اند و همواره همگان را به صرفه جویی دعوت نموده اند.

وی با اشاره به احادیث و روایات موجود در این زمینه ، افزود: هرگاه خدا بخواهد به بنده ای خیر دهد، قناعت را به او الهام می کند، چنین بنده ای به قدر کم بسنده می کند و با لباس عفاف خود را می پوشاند،یعنی چشم به مال دیگران نمی دوزد.

حجت الاسلام موسوی انور،گفت: امروزه انسانها برای ترویج این مهم، باید ریشه ها و سرچشمه های اسراف را شناسایی و برطرف کنند و زمینه های مناسب را ایجاد کنند تا روحیه ی قناعت رشد و بالندگی اش میسر گردد. با پرهیز از حرص و طمع، عفیف بودن، توکل و رضا، نگاه کردن به زندگی فقرا، یاد مرگ و ... می توان در این زمینه به خودسازی رسید.

وی در پایان به آثار قناعت را مدنظر قرار داد و  گفت: در بسیاری از روایات آمده است که صرفه جویی و قناعت باعث محفوظ بودن دین، کسب عزت، انتقام گیری از حرص و طمع، تامین آسایش روحی و روانی و ضمانتی برای فقیر نشدن افراد می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha