یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) شهرستان فسا گفت: دشمنی و جهاد با مستکبران امری لازم و اجتناب ناپذیر است و مبارزه بین این دو گروه تا از بین رفتن تمام ظلم ها و فتنه ها در سراسر عالم ادامه خواهد داشت .

حجت الاسلام محمد باقر نظام، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس با تاکید بر مبارزه با ظلم ، اظهار داشت: امروزه نفرت و انزجار درونی از دشمنان اسلام را باید سرلوحه ی کار خود قرار داد و باید این را بدانیم مسلمانی تنها به دوست داشتن اهل بیت(علیهم السلام) نیست بلکه یک مسلمان واقعی همراه با این دوستی و محبت به اهل ایمان باید از دشمنان ایشان نیز برائت و انزجار قلبی داشته باشد؛ چه اینکه تولی و تبری همپا و همراه یکدیگر از واجبات دین به شمار آمده اند و اساسا دین چیزی غیر از همین حب و بغض نیست.

وی گفت: مومن واقعی فردی است که علاوه بر محبت به معصومان و اهل ایمان، برائت و انزجار قلبی از دشمنان ایشان نیز داشته باشند. چنان که امام رضا(ع) پیرامون این موضوع فرموده که دین کامل به دو چیز بستگی دارد: ولایت ما اهل بیت و برائت و دوری جستن از دشمنان ما.

حجت الاسلام نظام، اضافه کرد: نفرت و کینه نسبت به دشمنان اگر چه شرط مسلمانی است ولی کافی نیست، بلکه خشم و نفرت درونی باید به جهاد و اقدام عملی تبدیل گردد. البته باید به این مهم هم توجه داشت که دشمنی و جهاد دارای مراتب و صورت های مختلفی می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: دشنمی و جهاد با مستکبران امری لازم و اجتناب ناپذیر است و مبارزه بین این دو گروه تا از بین رفتن تمام ظلم ها و فتنه ها در سراسر عالم ادامه خواهد داشت و قطعا در نهایت جبهه حق پیروز خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha