سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دین اسلام

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) شهرستان فسا با تاکید بر افزایش اتحاد و همدلی در کشور گفت: اسلام دین همدلی و همزبانی بوده و باید ابعاداین همدلی در کشور تبیین شود.

حجت الاسلام محمد باقر نظام، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس با تاکید بر گسترش فضای همدلی در کشور گفت: اسلام دین دوستی ، محبت و همدلی است، چون ما، مسلمانان را برادر خطاب می کنیم. نزدیکترین رابطه دو انسان با یکدیگر بر اساس اخوت و برادری است.پس اسلام دین برادری و برابری است.

مسئول مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) فسا افزود: در مسائل مربوط به دوستی آفات زیادی وجود دارد گاهی دوست خوب انسان را بهشتی و دوست ناصالح انسان را جهنمی می کند، اکثر جوانانی که معتاد می شوند به سبب دوستان ناسالم است. اگر در انتخاب دوست دقت کنند هرگز به سوی اعتیاد و باندهای فساد کشیده نمی شوند.

وی تاکید کرد: باید در انتخاب دوست دقت کرد و سخت گیر بود ، والدین هم  باید مراقب فرزندان خود باشند که چه دوستی انتخاب می کنند، زیرا دوست سرنوشت ساز است، هم مایه سعادت و هم باعث شقاومت می شود. مطابق آیات قرآن، دوست هم باعث نجات است و هم باعث بدبختی..

حجت الاسلام نظام تصریح کرد: یکی از آفات دوستی این است که گاهی انسان به خاطر دوستش حق را زیر پا می گذارد و در این خصوص خداوند در سوره انعام می فرماید: عدالت را رعایت کنید گرچه خویشاوند نزدیک شما باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha