چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حبیب الله موسوی - کرمانشاه

مدیرحوزه علمیه کرمانشاه گفت : حوزویان باید آگاهی های خود را نسبت به مبانی فکری امام خمینی(ره) افزایش داده و در صورت مشاهده تحریف، نسبت به آن موضع گیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در کرمانشاه با اشاره به این مهم که خیلی از حوزویان نسبت به مبانی فکری امام خمینی(ره) آگاهی دارند، اظهارداشت: سزاوار است مبانی فکری امام بدون هیچگونه منظور یا تعصب خاصی بیان شود و اگر شخص و یا گروهی صرفا به خاطر منافع شخصی اقدام به تحریف بیانات امام(ره) نمود مراجع و علما موضع گیری مناسب نمایند.

خمینی روح خدا در کالبد زمان

وی گفت : در بیان شخصیت اما تنها باید اهل آن، صاحب نظران، علما و بزرگان اظهار نظر کنند و برای شناخت شخصیت امام(ره) باید دارای دانش و آگاهی بود زیرا ایشان مجتهدی جامع الشرایط و فقیهی آگاه به زمان و عارفی ملهم از کرامات و عنایات الهی بودند.

وی تاکید کرد: اگرشخصیت امام(ره) شناخته شده و موضع گیری ها، بیانات و سخنان ایشان به ثبت برسد، نمی توان آنها را تحریف نمود و به نفع شخص یا گروهی تفسیر کرد.

ولی امر مسلمین بهترین مفسر راه، آرمان و مکتب امام

حجت الاسلام والمسلمین موسوی عنوان کرد: خوشبختانه سخنان امام(ره) همه جمع آوری شده و آثار امام(ره) به صورت مکتوب و مستند موجود است و کسی نمی تواند آنها را تغییر دهد و یا تفسیر به رای کند.

و با بیان اینکه مواضع و و جهت گیریهای حضرت امام (ره)در همه ابواب واضح و روشن است گفت : رهبر معظم انقلاب بهترین مفسر در تببین سخنان و اصول امام راحل هستند.

مواضع امام مواضع اسلام است

مدیر حوزه کرمانشاه تصریح کرد : مواضع امام(ره) مواضع اسلام بود و ایشان با بصیرت و احاطه کاملی که بر اوضاع زمانه داشت مصادیق را خوب تشخیص می داد، نمونه آن مواضع اسلامی کفر ستیز، ظلم ستیز و مبارزه با فراعنه زمان بود.

وی تاکید کرد امام خمینی(ره) با درایت و تیزبینی استکبار جهانی که در راس آن امریکا قرارداشت را خوب شناخت و به دفاع از مظلومان و دادخواهی از ستمدیدگان و مستضعفان اعم از ایرانی، غیر ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی پرداخت.

این استادحوزه یاد آور شد : امام راحل دست اجانب را از ایران کوتاه نمود و باعث سقوط 2500 ساله حکومت پهلوی گردید، همچنین همیشه مواضعی شفاف در مقابل آمریکا و اسرائیل داشته و از فلسطین حمایت نموده لذا امروز همه  باید رهرو راستینی برای مکتب امام و آرمان های والای او باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha