یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حبیب الله موسوی - کرمانشاه

حوزه/ در دعای عرفه مضامینی پرمحتوا، نکاتی عرفانی، هنجارهایی عملی، توصیه های تزکیه ای و سفارشاتی تصفیه ای برای جسم و روح به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد که باید از آنها بهره برداری شود.

 حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، با اشاره به این که در راس همه دعا ها، مناجات حضرت امام حسین (ع) قرار دارد، تصریح کرد: سعی شود با حالتی خاضعانه و تضرع توأم با تدبر و دقت در مضامین دعای عرفه آن را به محضر ربوبی عرضه نماییم.

و ی در ادامه افزود :در این دعا مضامینی پرمحتوا، نکاتی بسیار عرفانی، هنجارهایی عملی، توصیه های تزکیه ای و سفارشاتی تصفیه ای برای جسم و روح بصورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد که باید از آنها بهره برداری شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به دعای "الهی اغننی بتدبیرک لی عن تدبیر"، گفت: در طول سال با این دعا که خدایا یک آن ما را به حال خود رها نکن همراه هستیم و با این که می دانیم خداوند انسان را موجودی مختار آفریده و در تدبیر امور مختار است، اما تدبری درست است که منبعث ار فرامین الهی و منتهی به رضای او باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دعا چشم اندازی بزرگ برای ما ترسیم می کند و با این که دارای اختیار هستیم، اما با توجه به شعائر تدبیر که منبعث از تدبر در قرآن باشد باعث رستگاری در دنیا و سعادت عقبی می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha