پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 358596
۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
حجت الاسلام سمیع الله مردان -  آران و بیدگل

حوزه/ روزعرفه بهترین فرصت برای شکستن بت‌های درون است و این روز گران‌قدر زمانی ارزنده برای رسیدن به غایت آمال عارفان و هم‌جواری با عرش الله است.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در جمع خبرنگاران، اعتقاد داشتن به بزرگی خداوند، شناخت حقیقت جهان هستی، طلب آمرزش گناهان، حلاوت ذکر خدا و عشق به خالق هستی را از معارف حقیقی دعای عرفه برشمرد.

این فعال فرهنگی با تأکید بر این‌که روزعرفه بهترین فرصت برای شکستن بت‌های درون است، یادآور شد: این روز گران‌قدر زمانی ارزنده برای رسیدن به غایت آمال عارفان و هم‌جواری با عرش الله است.

وی با اشاره به این که دعای پرفیض عرفه در 20 مسجد و مکان مذهبی آران و بیدگل برگزار می‌شود، ابراز داشت: دعای پرفیض عرفه امروز چهارشنبه ساعت 15 به صورت همزمان در 11 مسجد روستایی و 9 مسجد شهری شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مردان ادامه داد: حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) با سخنرانی و قرائت دعای حجت‌الاسلام مرتضی وافی، در صحن اصلی و شبستان های اطراف حرم مطهر، در حرم مطهر باب المراد قاسم بن علی النقی(ع) نیز حجت‌الاسلام اسکندرزاده به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و قرائت دعای عرفه بر عهده مجتبی حلاج زاده خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل اضافه کرد: در مسجد اعظم محقق آران و بیدگل، حجت‌الاسلام خدمتی سخنرانی خواهد کرد و حمیدرضا شاهمیرزایی به مناجات خوانی و قرائت دعای عرفه می پردازد. سخنران مراسم امامزاده هادی(ع) نیز حجت‌الاسلام زیارتی و مداح آن حجت سقایی خواهد بود.

وی، آستان هفت امامزاده را از دیگر مکان های مذهبی در آران و بیدگل دانست و خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام سالمی پور در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و احسان فینی زاده و سید هادی صفدری قرائت دعا را بر عهده خواهند داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: دعای عرفه در روستاها نیز در مساجد جامع برگزار خواهد شد و روحانیون مستقر و هجرت اداره تبلیغات اسلامی این برنامه ها را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: همچنین به مناسبت عید قربان و سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)ویژه برنامه ای به مدت دو شب با سخنرانی حجت‌الاسلام مرتضی وافی و خطیب توانمند حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد، در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha