جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید سیف الله موسوی- حوزه گیلان غرب

حوزه/مراسم جشن میلاد امام محمد باقر (ع) با حضور طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت سید سیف الله موسوی در این مراسم با اشاره به دوران امامت امام محمد باقر (ع) عنوان داشت: امام محمّدباقر(ع) در دوران امامت خود، به نشر و پخش معارف دين به ويژه فقه و احكام اسلامى پرداخت و ضمن حل مشكلات علمى به تعليم و تربيت شاگردانى فاضل و آگاه همانند محمّدبن مسلم، زرارة بن اعين، ابونصير، هشام بن سالم و جابربن يزيد و حمران بن اعين و بريدبن معاويه عجلى همت گماشت.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) در فضل و فضيلت، زهد و تقوا، اخلاق و معاشرت، سر آمد بزرگان بنى هاشم در عصر خود بود، آوازه علوم و دانش آن امام چنان در اطراف و اكناف پيچيده بود كه ملقّب به باقرالعلوم يعنى شكافنده دانش ها گرديد.

وی در ادامه با اشاره سخنان علمای اهل سنت تصریح کرد: امام محمد باقر (ع) به اندازه اى گنج هاى پنهان معارف و دانش ها را آشكار ساخته، حقايق احكام و حكمت ها و لطايف دانشها را بيان نموده كه جز بر عناصر بى بصيرت يا بد سيرت پوشيده نيست و اینگونه وى را شكافنده دانش و جامع علوم و برافروزنده پرچم دانش خوانده اند.

این استاد حوزه علمیه مطرح کرد: از هيچ كدام از فرزندان امام حسن (ع) و امام حسين (ع) اين اندازه از علم دين، آثار، سنت، علم قرآن، سيره و فنون ادب كه از امام باقر (ع) صادر شده، ظاهر نشده است.

حجت الاسلام موسوی در پایان تأکید کرد: اقتدا طلاب و مروجان دین به ائمه اطهار علیهم السلام به سان تبیین و ترویج مکتب آن ها می باشد و این امر نه تنها مقدمات  اعتلای علمی و اخلاقی طلاب را فراهم می کند بلکه موجب هدایت و نجات بشریت نیز خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha