جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار عابدینی و ابتکار

حوزه / رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاست‌های ابلاغ شده رهبری همگرایی بسیار خوبی را در بین مسئولان ایجاد کرد و همه ارکان نظام و آحاد مردم را در این حوزه پای کار آورد و حفظ محیط زیست به وظیفه ای ملی تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه همتی، استاندار و جمعی از مسئولان استان قزوین با حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی دیدار کرد.

خانم ابتکار در ابتدای این دیدار با تقدیر از حمایت‌های  حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در حوزه محیط زیست، با بیان اینکه حوزه محیط زیست بسیار مورد توجه رئیس جمهور قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست را ابلاغ کردند که این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای توجه جدی به این حوزه را فراهم نمود.

وی گفت: سیاست‌های ابلاغ شده رهبری همگرایی بسیار خوبی را در بین مسئولان ایجاد کرد و همه ارکان نظام و آحاد مردم را در این حوزه پای کار آورد و حفظ محیط زیست به یک وظیفه ملی تبدیل شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه به موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست هم اشاره و تأکید کرد: رئیس جمهور حفظ محیط زیست را از اوجب واجبات می‌داند و برنامه‌های این حوزه را یکی از اولویت‌های جدی معرفی کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: موضوع ریزگردها موضوع بسیار مهمی است که خطرات بسیاری را برای مردم به همراه دارد و حوزه کشاورزی را نیز با مشکل مواجه می‌کند و حل این مشکل بسیار ضروری است.

دوری از دستورات دینی عامل مشکلات زیست محیطی

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی هم در این دیدار با تأکید بر اینکه باید اهمیت محیط زیست را از منظر اعتقادی مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: خدای متعال فرموده اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند از زمین و آسمان برای آنها برکات می‌بارد.

 وی با بیان اینکه خداوند هر گرفتاری را که نصیب انسان می‌شود را از ناحیه خود انسان می‌داند، تصریح کرد: اگر امروز ریزگردها و برخی دیگر از مسائل طبیعی و محیط زیستی زندگی مردم را به مخاطره انداخته و آسایش و آرامش آنها را بر هم زده به این خاطر است که آن گونه که باید به دستورات دینی اهمیت نداده‌ایم.

 امام‌جمعه قزوین، نمازهای جمعه را فرصت بسیار مناسبی برای فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست معرفی کرد و گفت: باید از فرصت نمازهای جمعه، ائمه جمعه، ائمه جماعت و مساجد برای فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات و آسیب‌های محیط زیست و تشریح مخاطرات آن به مردم بیش از پیش استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه نمی‌توان نگاه بخشی به حوزه محیط زیست داشته باشیم، اضافه کرد: کانون بسیاری از ریزگردهایی که زندگی مردم ما را با مشکل مواجه می‌کنند در کشورهای همسایه وجود دارد که در اثر جنگ و از میان رفتن پوشش گیاهی آن کشورها به وجود آمده است.

 حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی بخش زیادی از مشکلات امروز حوزه محیط زیست را به اقدامات مخرب گروه‌های تروریستی و تکفیری مرتبط دانست و اظهار کرد: این گروه‌ها مردم منطقه را به صورت وحشیانه‌ای از میان می‌برند و اقدامات آنها آسیب‌های جدی و خطرناکی را به محیط زیست آن کشورها وارد کرده است.

امام‌جمعه قزوین به مظلومیت مردم کشورهای گرفتار جنگ اشاره کرد و گفت: آسیب‌ها و مخاطراتی که به خاطر مشکلات محیط زیستی به وجود می‌آیند مردم را به تدریج با مشکل مواجه می‌کند، اما جنگ‌های امروز منطقه مردم زیادی را در زمان کمی از میان می‌برد و باید به این مسائل توجه جدی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha