پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 391076
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی مدیر موسسه بحر العلوم

حوزه/ مسئول برگزاری نخستین جشنواره ادبی «سبز» به تشریح بخش های مختلف این جشنواره پرداخت.

حجت الاسلام  و المسلمین طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با تشریح برنامه های  نخستین جشنواره ادبی «سبز» گفت: مؤسسه بحرالعلوم با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ادبی «سبز»کرده است.

مدیر موسسه بحرالعلوم بیان کرد: این جشنواره ادبی که برای اولین بار در زمینه داستان کوتاه و مرتبط با موضوع محیط زیست برگزار میشود دارای اهداف و پیش زمینه های ذهنی و کاربردی است.

وی بیان کرد: پیاده کردن  یکی از سیاست های کلان نظام اسلامی در حفاظت محیط زیست که عبارت است از: «ترويج و نهادينه‌سازي فرهنگ و اخلاق زیست‌محيطي مبتني بر ارزش‌ها و الگوهاي سازنده ايراني ـ اسلامی»، حمايت ازآثار ادبي در زمینه‌ محیط زیست به منظور ارتقاء آگاهي عمومي و فرهنگ‌سازي در اين زمينه و پيش‌نهادن گامي براي جلب توجه نويسندگان به داستان‌هاي کوتاه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ادبی است.

وی بیان کرد: ايجاد ارتباط بي‌واسطه ميان نويسندگان و فعالان محيط زيست، از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره ادبی داستان کوتاه «سبز» می باشد.

طباطبایی بیان کرد: آثار ارسالی بايد دربرگیرنده مضامین زیست محیطی باشد؛ نکته دیگر آنکه اين مسابقه صرفاً در حوزه‌ی داستان كوتاه انجام می‌شود؛ در ضمن هيچ‌گونه محدوديت سنی و محل اقامت برای نويسندگان وجود ندارد؛ البته بدیهی است که داستان‌ها نبايد پيش از اين، در جشنواره‌اي جايزه گرفته و يا در نشريه‌اي منتشر شده باشند.

مسئول برگزاری جشنواره بیان کرد: محورهاي پيشنهادي هیئت علمی و اجرایی جشنواره به نویسندگان، شامل موضوعاتی چون آب، هوا، محيط زيست انساني، حمايت از حيوانات، حفظ و حراست از گياهان، حاشیه نشینی،آينده‌ي محيط زيست، اخلاق و محيط زيست و دين و محيط زيست است.

وی گفت: هنرمندان علاقه مند به حفظ محیط زیست، می توانند آثار خود را تا آخر مهرماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

حجت الاسلام  والمسلمین طباطبایی بیان کرد: پس از داوری آثار از سوی آقایان علي خدايي و محمد حسن شهسواري و  خانم بلقيس سليماني به نفر اول مبلغ 3 میلیون تومان، نفر دوم 2 میلیون تومان و به نفر سوم 1 میلیون تومان جایزه تعلق میگیرد.

گفتنی است علاقه مندان می توانند فایل Word   اثر خود را به به آدرس ایمیل: info@bahraloloom.ir به همراه مشخصات کامل نویسنده. ارسال کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره میتوانند با سایت مؤسسه به آدرس: www.bahraloloom.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha