جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی در همایش بررسی ابعاد سیاسی – حقوقی فاجعه منا

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شهدای فاجعه منا روحانیون معظم بودند، بنابراین باید حوزه علمیه مستقلاً کمیته ای حقیقت یاب درخصوص فاجعه منا راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی امروز در اختتامیه همایش یک روزه "بررسی ابعاد سیاسی – حقوقی فاجعه منا" در قم اظهارداشت: فاجعه انسانی منا، مساله ای نیست که اشخاص حقیقی و حقوقی به سادگی از کنار آن بگذرند، بلکه باید دائما در همه محافل، همایش های ملی و بین المللی و سخنرانی ها فاجعه منا گوشزد شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز شیطنت ها و دسیسه هایی که کشورهای عربی منطقه و استکبار جهانی علیه ایران در منطقه به راه انداخته اند، در واقع هجمه جهانی علیه انقلاب اسلامی است، هجمه ای که در واکنش به رشد انقلاب اسلامی مخصوصا پس از جریان بیداری اسلامی اتاق های فکر مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شد و در نتیجه با همکاری سرویس های جاسوسی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، اقداماتی علیه کشورمان طراحی گردید.

عضو شورای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: چند سال قبل در شورای همکاری های خلیخ فارس کشورهای عربی منطقه در جلسه ای تصمیم گرفتند تا سرپنجه های فرهنگی جمهوری اسلامی را در منطقه خشک کنند و در توافق جدید که با حضور و مشارکت سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شد، 8 کمیته فعالیت خود را آغاز کردند که یکی از آنها کمیته مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ادامه داد: امروز یک مبارزه طولانی پیش رو داریم، ما به دنبال از بین بردن داعش از نظر سیاسی و نظامی نیستیم ،بلکه مبارزه ما فرهنگی و خواستار از بین بردن نقطه های فکری داعش هستیم، انقلاب اسلامی با همه توان به دنبال مبارزه با آن نقطه فکری است.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ضمن تشکر از دفتر تبلیغات و فعالیت های پژوهشی این دفتر در خصوص مسائل روز، اظهارداشت: اقداماتی که از سوی دفتر تبلیغات پیرامون مساله مبارزه با جریان های تکفیری و داعش شکل گرفته، بسیار ارزشمند است؛ آنچه باید به عنوان یک نکته مهم مورد نظر باشد زنده نگه داشتن شعارهای انقلابی در جامعه است، نباید بگذاریم این شعارها در جامعه کم رنگ شوند، چرا که هر کجا کم کاری کنیم دشمن نفوذ می کند.

وی افزود: امروز بسیاری از مسلمانان در مساجد اروپا با همین شعارهای مبارزه با فقر، ظلم ستیزی، اسلام ناب و اسلام آمریکایی توسط دشمنان جذب گروههای تکفیری و داعش می شوند، این جوانان به دلیل اینکه بدیلی برای شور انقلابی خود پیدا نکرده اند متاسفانه راه  را کج رفته اند.

وی گفت: بجث مدیریت حج مساله مهم دیگری است که باید مکرر نسبت به آن تاکید شود، همایش ها، گنگره ها، راهپیمایی هایی به منظور رسیدگی به وضعیت موجود باید به راه انداخته شود تا امروز نه تنها همه امت اسلام بلکه ملل دنیا از بی کفایتی آل سعود مطلع شوند و علت درخواست مسلمین در خصوص تغییر مدیریت حج توسط عربستان را پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی تصریح کرد: امروز رژیم سعودی جهره خوبی در جامعه ملل ندارد، تولید و پشتیبانی گروههای تکفیری در منطقه نقش تروریست پروری عربستان را برای همه جهان روشن ساخته، لذا نباید ساده بگذریم، بلکه باید از این اقدامات آل سعود در تبلیغ و ترویج وهابیت و سلفی گری بهترین استفاده را برعلیه این رژیم به کار ببندیم.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha