جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله  اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در حل آسیب های اجتماعی بر لزوم تلاش مسئولان و مردم در حل این مشکلات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران گفت: همه انبیا و ائمه اطهار(ع) مبلغ و مبشر مهدویت بوده اند، ولی در مساله مهدویت آسیب هایی نیز ایجاد شده است؛ اولین آسیب در این حوزه، توقف در این کاروان بوده است؛ در طول تاریخ انبیا و ائمه(ع) افرادی بودند که در یک پیامبر و ائمه متوقف شدند و راه و سیر نبوت و امامت را دنبال نکردند.

وی افزود: ادعاهای دروغین مهدویت از دیگر آسیب های این حوزه است؛ مهدویت یک تاریخ مشخص و نقشه کاملا دقیقی دارد و شخص امام(ع) نیز به خوبی مشخص شده است ؛ادعاهای دروغین نیابت خاصه از دیگر آسیب هایی است که در این حوزه مشاهده می شود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: از دیگر آسیب های این حوزه، دکان سازی در حوزه مهدویت است که برخی از این زمینه سواستفاده کردند؛ همچنین برخی دیگر در اصل تولد و طول و زندگی امام زمان(عج) تشکیک ایجاد کردند، برخی بیان می کنند که در فلان تاریخ قرار است که امام زمان(عج) ظهور کند؛ آسیب بعدی آن است که تفاسیر غلط از انتظار است که این مساله در تاریخ بشریت مشاهده شده است؛ انتظار پشتوانه مسوولیت های ماست، نه اینکه امر به معروف و مبارزه با ظلم را کنار بگذاریم.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: بی صبری و عجله از دیگر آسیب های این حوزه است؛ آسیب دیگر در این حوزه، تطبیقات بی دلیل است؛ علائم دقیق است و آنها را باید از متخصصان پرسید؛ غفلت از امام و بیرون رفتن از انتظار از دیگر آسیب های این حوزه می باشد.

وی عدم تمکین به مرجعیت و در عصر ما، عدم تمکین به ولایت فقیه را از دیگر آسیب های عرصه مهدویت برشمرد و بیان داشت:استمرار این سیر هدایت منوط به پذیرش اصل مرجعیت و ولایت فقیه است؛ مهدویت یک اعتقاد مهم اسلامی است، ولی با انحرافاتی نیز تهدید شده است و باید به شکلی کار کنیم که از این انحرافات مصون بمانیم.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: نماز یکی از ابعاد مشترک عیدین سعیدین و ارتباط با جامعه است؛ در این عرصه باید نسبت به این موضوع و حکمت و فلسفه نماز توجه داشت.

وی گفت:در ایام برگزاری مراسم بزرگ حج قرارداریم؛ در این عرصه باید پیام امام راحل در سال 66 و پیام امسال رهبری را مشاهده کنیم تا متوجه شرایط امروز بشویم؛ ما راه خود را از مفتیان وابسته و درباری آل سعود جدا کرده ایم؛ این مفتیان در پی آن هستند که حج که کنگره عظیم مسلمانان را از سفر عبادی و حماسی و جهادی به یک سفر گردشگری مبدل کنند.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: یک عده آخوندهای درباری آل سعود و خود آل سعود که دارای یک دربار عیاش و سفاک است تلاش دارد که ظواهر اسلام را حفظ کند ولی محتوای اسلامی و حماسی را از معارف اسلام بگیرند و حج را به یک تفرج برای مسلمانان تبدیل کنند و آن را از روح ولایت و زعامت اسلامی تهی کنند.

وی افزود: از همین پایگاه خانه خدا، پیامی به دنیا منتشر شده است که پیام تکفیر و خشونت و انسان ستیزی است؛ آل سعود معارف دین را تحریف کردند و در حق دیگران سفاکی می کنند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: آنها امسال ما را به حج راه ندادند، ولی همگان بدانند که دل های ما در پیمان صاحب اصلی این خانه است؛ ما این راه مقدس را با هیچ چیزی معامله نمی کنیم.

وی گفت: در بحرین در این چند سال ظلم های زیادی بر این مردم تحمیل شد و امروز آیت الله شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت شد و در تلاش هستند که ایشان را محاکمه کنند؛ ملت ایران و شیعیان و مسلمانان آزاد در کل عالم این حرکت را محکوم می کنند و آنها نیز باید بدانند که این راه آنها را به جایی نمی رساند.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: جامعه ما امروزه در معرض آسیب های اجتماعی مختلف است و این مسجد و این مراسم و اعیاد باید ما را به ترغیب کند که در مقابل این آسیب ها در عرصه فرهنگ و خانواده و تبعیض ها و طلاق و.... بایستیم؛ در این زمینه دولت و مسئولان باید بیش از پیش نسبت به این مسایل توجه داشته باشند.

وی افزود: بی توجهی به مسایل و آسیب های اجتماعی و فرهنگی کار را به جایی رسانده که رهبر انقلاب نسبت به این امر شکوه کرده اند؛ در این زمینه نباید کم کاری صورت بگیرد و همه ما و مردم و مسئولان و دولت و مجلس و... در حل این مشکلات به اندازه سهم خود مسئول هستیم و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha